Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 aug 2005 19:31 |
|
Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15 Berichten: 191 Woonplaats: Aan de toog
|
marnix schreef: Guido Segers doet toch ook de auditietrainings cursussen in Duitsland?? ik heb een paar keer het plan gehad om er ook erens naar toe te gaan
Marnix het is een heel goede vent, heeft maar één nadeel, hij kan geen les geven, misschien wel aan natuurtalenten.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 aug 2005 19:38 |
|
|
kennyvh schreef: symphonic-fan schreef: jazzy schreef: symphonic-fan schreef: Over Belgische trp. Raar dat Berwaerts nog maar éénmaal vernoemd is. Hij is nu misschien wel DE trompettist van België. Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts. Deze 4 mag je echter beschouwen als het kruin in belgië beschouwen op de klassieke trompet (naar mijn mening). Natuurlijk mag je mensen als Steven Devolder, Bossuyt, ... niet onderschatten. Interessant weetje: Benny en Jeroen zijn afkomstig van hetzelfde dorp. Jazzy Hier maakt ge toch een zware fout hoor, ga niet echt in detail, maar ge moet dan minstens 5 noemen. Heb die naam al meermaals laten vallen, blijf wel de enigste, Guido Segers. Als de Belgen die niet vernoemen, dat vind ik dan toch een gebrek aan kennis. Is wel de solo-trompettist van de Müncher-Philh. en daar doen ze echt ambetant voor audities, Wiame heeft daar trouwens ook al proefspel gedaan.Celibidache is daar nog Chef geweest, zeer goed. Is trouwens het enigste (bij mijn weten toch) waar ge op een Amerikaanse trompet mag spelen. Kent U wel Segers Indien niet dan wordt het hoogtijd, als ge hem wel kent, dan gaat ge toch zwaar in de fout met uwe reply. Is trouwens ooit een cd uitgebracht met o.a een trp. concerto van de Belgische componist Lambrechts met als solist Segers, toch indrukwekkend hoor.
Laten we hier aub kalm bij blijven. Niemand hoeft hier zijn gelijk te halen, niemand maakt hier fouten, iedereen zegt wat hij denkt. Trouwens, niet iedereen heeft een even grote algemene kennis. Misschien is Guido Segers niet gekend door die man... misschien heeft die hem op een minder concert horen spelen enzovoort... We zijn hier op een forum voor 't plezier é  .[/quote
Misschien niet gekend door die man, zeven pagina's en niemand, maar ook niemand noemt die naam, en neem dat van mij aan, da namen genoemd en die kunnen er echt niet aan tippen.
Heb Ruben ( vn het MB) die man getipt, kende hem totaal niet, maar is er ook wel positief over.
Ik moet mij wel verschuldigen, Guido Segers is niet de man, die superhoog speelt hé, ja dan kunt ge volgens sommige niet super zijn.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
kennyvh
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 aug 2005 19:56 |
|
Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18 Berichten: 391 Woonplaats: Belgium
|
symphonic-fan schreef: kennyvh schreef: symphonic-fan schreef: jazzy schreef: symphonic-fan schreef: Over Belgische trp. Raar dat Berwaerts nog maar éénmaal vernoemd is. Hij is nu misschien wel DE trompettist van België. Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts. Deze 4 mag je echter beschouwen als het kruin in belgië beschouwen op de klassieke trompet (naar mijn mening). Natuurlijk mag je mensen als Steven Devolder, Bossuyt, ... niet onderschatten. Interessant weetje: Benny en Jeroen zijn afkomstig van hetzelfde dorp. Jazzy Hier maakt ge toch een zware fout hoor, ga niet echt in detail, maar ge moet dan minstens 5 noemen. Heb die naam al meermaals laten vallen, blijf wel de enigste, Guido Segers. Als de Belgen die niet vernoemen, dat vind ik dan toch een gebrek aan kennis. Is wel de solo-trompettist van de Müncher-Philh. en daar doen ze echt ambetant voor audities, Wiame heeft daar trouwens ook al proefspel gedaan.Celibidache is daar nog Chef geweest, zeer goed. Is trouwens het enigste (bij mijn weten toch) waar ge op een Amerikaanse trompet mag spelen. Kent U wel Segers Indien niet dan wordt het hoogtijd, als ge hem wel kent, dan gaat ge toch zwaar in de fout met uwe reply. Is trouwens ooit een cd uitgebracht met o.a een trp. concerto van de Belgische componist Lambrechts met als solist Segers, toch indrukwekkend hoor. Laten we hier aub kalm bij blijven. Niemand hoeft hier zijn gelijk te halen, niemand maakt hier fouten, iedereen zegt wat hij denkt. Trouwens, niet iedereen heeft een even grote algemene kennis. Misschien is Guido Segers niet gekend door die man... misschien heeft die hem op een minder concert horen spelen enzovoort... We zijn hier op een forum voor 't plezier é  .[/quote Misschien niet gekend door die man, zeven pagina's en niemand, maar ook niemand noemt die naam, en neem dat van mij aan, da namen genoemd en die kunnen er echt niet aan tippen. Heb Ruben ( vn het MB) die man getipt, kende hem totaal niet, maar is er ook wel positief over. Ik moet mij wel verschuldigen, Guido Segers is niet de man, die superhoog speelt hé, ja dan kunt ge volgens sommige niet super zijn.
En onbekend is onbemind... ik moet eerlijk zijn, ik ken die man ook niet... er zijn er zoveel, en het hangt ook een beetje van de regio af waar je zit. Maar als hij zo goed is zal ik zeker eens een opname van hem aanschaffen, dan kan ik hem leren kennen, ik sta daar altijd voor open...Zo leren we bij. Trouwens, ik heb ook enorm veel respect voor mensen die niet hoog kunnen spelen, niet iedereen kan dat maar dat doet niets af aan de kwaliteit van zo'n muzikant.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 aug 2005 20:08 |
|
 |
| Moderator |
|
symphonic-fan schreef: marnix schreef: Guido Segers doet toch ook de auditietrainings cursussen in Duitsland?? ik heb een paar keer het plan gehad om er ook erens naar toe te gaan Marnix het is een heel goede vent, heeft maar één nadeel, hij kan geen les geven, misschien wel aan natuurtalenten.
hmm, naja wie niet waagt, wie niet wint. En leren van iemand kan altijd
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 aug 2005 23:00 |
|
|
marnix schreef: symphonic-fan schreef: marnix schreef: Guido Segers doet toch ook de auditietrainings cursussen in Duitsland?? ik heb een paar keer het plan gehad om er ook erens naar toe te gaan Marnix het is een heel goede vent, heeft maar één nadeel, hij kan geen les geven, misschien wel aan natuurtalenten. hmm, naja wie niet waagt, wie niet wint. En leren van iemand kan altijd
Dat klopt wel Marnix, maar als hoofvakdocent is dat kleine beetje, volgens mijn mening ,toch net dat te weinig.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ruben
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 aug 2005 11:17 |
|
Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51 Berichten: 809 Woonplaats: Maastricht
|
|
Die opname van het trompetconcert van Lambrechts is helaas niet meer te verkrijgen (waar Guido absoluut FANTASTISCH in speelt)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 aug 2005 11:32 |
|
|
|
Nog een trompettist om in de gaten te houden is Julien Sommerhalder, is een Zwitser, zijn vader Max heeft in de jaren 80 ook een LP (of CD) uitgebracht, is tevens zijn leraar.
Is amper 20 jaar oud, heb hem tweemaal horen spelen, éénmaal op TV, een jeugdconcour en vorige week met het European Union Youth Orchestra. 7de Mahler, was toch erg goed.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
jorism
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 aug 2005 15:05 |
|
|
|
Ik heb onlangs een ander belgisch supertalent horen spelen : Tim Goossens
Ik denk dat hij ook pas een jaar of 20 is of zo ... verschrikkelijk goed !
|
|
| Omhoog |
|
 |