Geregistreerd: 07 aug 2004 18:30 Berichten: 118 Woonplaats: Amsterdam
Ik kan je de Van Laar aanraden. De mijne - B4- is (ongeveer) dezelfde als die van Erik Veldkamp, en dat is een prima instrument waar je binnen en buiten de bigband veel kanten mee op kunt.
En anders is de B2 wellicht een goed alternatief.
_________________ TPT : Van Laar B4 | Van Laar B8 | Schilke X3L | Olds Super | Jupiter 1600i | Buescher Tru Tone FLH : Van Laar B2 MPC : KT Custo | Bob Reeves | Frate | Ingram | Patrick | Tilz | Stomvi | Donat
Het is een beetje verwarrend soms omdat Hub zo vaak zijn instrumenten veranderd en daarom ook verbeterd. De B4 die ik heb is de 1e van een nieuwe serie B4's vanaf mei denk ik. Maar ook de B2 is wat anders geworden. Er zijn veel verschillen met oudere types, maar het zit hem vooral in de lichtere beker. De hele trompet spreekt veel makkelijker aan maar heeft nog steeds een volle klank.
Ik heb hem nu een weekje in verzilverde toestand en ik vind hem heel erg goed. Maar ik heb laatst ook weer wat nieuwe B2's getest waar bijv. Jan Oosthof op speelt en die spelen ook erg lekker, die hebben o.a een grotere beker.
Maar omdat Hub elke toeter steeds in een serie van 3 of 4 maakt, probeert hij natuurlijk elke keer weer iets te verbeteren. Ik ben nu zo'n 8x bij hem langs geweest afgelopen jaar en elke keer waren de toeters weer beter en iets anders.
Dat is het voordeel van handgemaakt, elke toeter kan hij weer iets aanpassen. Hij hoeft geen productieproces om te gooien.
Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor de adviezen.
Wat mij opvalt is dat de meesten Hub van Laar noemen waar Jan Oosthof op speelt, en Chuck Findley (die tzt met onze bigband meespeelt dus dan kan ik daar ook even naar luisteren)
Ook mijn collega muzikant Detlev Weers heeft al gezegd dat dit een gechikt instrument voor mij zou kunnen zijn.
Weet iemand wat de prijs ongeveer is van dit merk?
Geregistreerd: 06 jun 2005 15:53 Berichten: 69 Woonplaats: Leveroy
ik heb twee weken geleden bij van laar een b2 gekocht en die kost inderdaad nog steeds 1850 euro. ( verzilverd dan)
ik raad je aan ga eens wat proberen in margraten.
Ik hoor nu al van heel veel mensen dat die van laar bevalt.
Eric, jij vertelde mij dat als de trompet waar ik nu op speel (Yamaha) bevalt waarom ik dan niet daarvoor ga kijken.(of een soorgelijk iets),
Ik zal even het type noemen waar ik nu op speel, misschien zegt iemand dat iets?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen