Citaat:
Maar bij een goeie werkmentaliteit hoort m.i. ook fatsoenlijke equipment. ( Ik geef grif toe: dat ligt per persoon anders, maar je kunt wel degelijk een bepaalde standaard hebben. )
volledig mee akkoord.
dat een student zich geen monette aanschaft .. ok bergijpelijk.
maar ikzelf heb ook lang op een 'gewone' yamaha gespeeld.
eenmaal ik er het geld voor had heb ik mij degelijk materiaal aangeschaft. twee Straubs. nu weet ik dat het alleszins niet aan het materiaal ligt

.
kijk een liefhebber wielertoerist rijdt ook niet rond op een stalen kader van 14/18. ok mss wel het eerste jaar (zoals ik) maar ondertussen spaar je toch voor wat beters.
Citaat:
MArnix, ik ben het echt absoluut niet met jou eens, kortweg omdat het verschil tussen slecht en goed relatief is. Kijk je hebt mensen die doen het voor hun plezier en het plezier ervan is beter te worden. Er zijn ook mensen die doen het voor hun plezier en doen het voor de gezelligheid bij een orkest of blaaskapel om maar niet s;avonds achter de geraniums te blijven zitten
je hebt ook die die het doen om niet bij de geraniums te zitten en die toch verwachten dat ze op een of ander manier de pannen van het dak gaan spelen zonder enige moeite te doen om thuis eens de toeter ter hand te nemen.
ik denk dat marnix jou twee voorbeelden zeker niet als slecht ziet. met slecht bedoeld hij denk ik de mensen die ik hier als voorbeeld aanhaal. dat waren ook diegenen die ik bedoelde in mijn vorige post.
90% doet het voor de fun. dat zijn er volgens mij 90% met een prachtige mentaliteit!!
ik heb zelf twee jaar op het cons gezeten en daar was zelfs de helft niet serieus met hun ding bezig. die denken dat het zoiets is als ingenieur... het ganse jaar boemelen en de laatste 2 maanden achter de boeken... maar zo gaat het nu eenmaal niet.
ik volgde prive les bij Steven de Volder... die studeerde in zijn laatste jaar zes uur per dag. maaar de resultaten zijn er dan ook naar. maar hoeveel hebben er dat voor over? weinig... heel weinig