Yamahaddatdangezegd schreef:
Precies! (Als antwoord op Erik)
Stravinski, Ligeti, Milhaud, Varèse, maar ook Copland, Ives, en zelfs Mahler (behoorlijk heftig beyond melodie en harmonie soms)
Nog een kleine aanvulling: Stravinski gebruikt volksmelodietjes in zijn sacre, die hij arrangeert tot het meesterwerk wat het is. Volgens de smalle definitie van het woord componeren maakt het hem tot arrangeur, en de Sacre du Printemps tot een knappe medley van Russische melodieën. Voor mij is het heel wat meer dan dat. Ik zie de sacre toch echt als een compositie, en nog wel een van de allerbeste ooit.
Ik kan heus wel van een mooie melodie genieten, en een knappe akkoordvolgorde zal ik ook niet versmaden, maar de meeste emotie komt bij mij los bij de zogezegd zeer moderne componisten.
Yamaha, je hebt het cdtje van schorn en puntin van mij gekregen. Van dezelfde categorie is Louis Sclavis basclarinet met Ernst Reijseger cello. Et on ne parle pas du temps. Kun je bij de muziekbieb in rotterdam bestellen want hij is niet meer in de handel te krijgen. Zeeer aan te raden voor wie niet persé kickt op melodie