trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Advies..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 11:08 

Ik zeg: Lachen en drukken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 14:51 

Ga er om te beginnen maar eens vanuit dat je die noot mist. Die kans is toch al heel groot want je bent er veel te veel mee bezig. Jammer maar helaas... :x
Komtie dan komtie en mis je hem dan mis je hem. :!:
Een goed concert hangt absoluut niet van die ene noot af.

Dus focus je maar op de rest van het concert. Raak noten in de kern, probeer te timen en vooral probeer te zorgen dat alles zuiver is. Als je mede muzikanten dat ook doen hoef je een stuk minder te forceren waardoor je aan het eind fitter bent. En als je dan nog een beetje geluk hebt komtie er misschien alsnog uit....

En als je zonodig voor die laatste maten een tip wilt hebben: Wat IK zou doen is ervoor zorgen dat je aanloop goed is dus zorgen dat je die G en A al vol in de kern raakt, dan is de overgang naar die C nl een heel stuk kleiner.
Heb je die aanloop niet vol in de kern dan kun je twee dingen doen:

1. Voor de zekerheid de C een oktaaf lager pakken
2. Die C er keihard uit beuken. Lukt het dan strijk je alle eer op. Lukt het niet kijk je heel verbaasd naar je buurman met een vragende blik hoe hij het in godsnaam voor elkaar krijgt om er zo'n misser zo hard uit te gooien. Kijk dan wel naar een buurman die trompet speelt en niet naar iemand die klarinet speelt ofzo...

Maar zorg dat je absoluut niet met die laatste noot bezig bent want dan is de kans heel groot dat je de klos bent.

Wel leuk trouwens om een polletje op te zetten, raaktie em of raaktie em niet :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 15:02 

zeg bassz ik ken toevallig een aantal van jouw collega toeteraars, en ik zou zeggen:
Laat maar weg die ene noot!
Zij spelen hem wel voor je (met 2 vingers in hun neus) :D

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 15:45 

MagnumHorn schreef:
zeg bassz ik ken toevallig een aantal van jouw collega toeteraars, en ik zou zeggen:

8)

Dat was ook een beetje mijn gedachte!
Ik kan me herinneren dat er bij jullie trompettisten zaten die die hoge nootjes er met gemak uit knalden! Of zijn die nu juist weggegaan?

Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat je die c niet haalt, dat is wel het allerstomste advies wat je tot nu toe hebt gekregen, naar mijn mening!
Als je denkt dat ie mis gaat zal ie ook mis gaan!
Zorg dat je in elk geval die noot goed in je gehoor hebt zitten, dat scheelt al de helft!
Doe het deze week rustig aan, maar blijf wel gewoon spelen!
Ga je tijdens dat concert niet zitten sparen, maar doe gewoon wat je normaal ook altijd doet! Als je het hele concert ophangt aan die ene slotnoot en je mist die noot weet je zeker dat je met een onvoldaan gevoel naar huis gaat!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 16:11 

de enige manier om zeker te zijn van het raken van die noot is veel oefening.. en zorgen dat je het gewoon op ieder moment van de dag kan spelen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 22:35 

MagnumHorn schreef:

8)

Ik denk dat jij de trompettisten uit het grootorkest bedoeld , maar ik speel eerste in het jeugdorkest :wink: en die andere 2 jongens spelen die noot dus niet...en doe ik hem dus..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 22:37 

Dehaanmuziek schreef:
MagnumHorn schreef:

8)

Dat was ook een beetje mijn gedachte!
Ik kan me herinneren dat er bij jullie trompettisten zaten die die hoge nootjes er met gemak uit knalden! Of zijn die nu juist weggegaan?

Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat je die c niet haalt, dat is wel het allerstomste advies wat je tot nu toe hebt gekregen, naar mijn mening!
Als je denkt dat ie mis gaat zal ie ook mis gaan!
Zorg dat je in elk geval die noot goed in je gehoor hebt zitten, dat scheelt al de helft!
Doe het deze week rustig aan, maar blijf wel gewoon spelen!
Ga je tijdens dat concert niet zitten sparen, maar doe gewoon wat je normaal ook altijd doet! Als je het hele concert ophangt aan die ene slotnoot en je mist die noot weet je zeker dat je met een onvoldaan gevoel naar huis gaat!

Zie m,n vorige post :wink: ik speel dus eerst eerste in het jeugd orkest en dan 3e bugel in het grootorkest :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 10:59 

baszz schreef:
Ik denk dat jij de trompettisten uit het grootorkest bedoeld , maar ik speel eerste in het jeugdorkest :wink: en die andere 2 jongens spelen die noot dus niet...en doe ik hem dus..

OK, heb je gelijk in.
Maar ik weet dat die oude knarren ook wel eens meehelpen in het jeugdorkest. Dat kan nu ook weer natuurlijk... :wink:

8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur