Geregistreerd: 02 feb 2005 17:17 Berichten: 19 Woonplaats: Loosdrecht
Elke keer een pauze heeft inderdaad zijn uitwerking.
Laatst oefende ik met z'n tweeen, en dan praat je regelmatig tussen de oefeningen door, en dan merk je gewoon dat je in dat uur gewoon lekker blijft spelen.
Leuk om zo elkaar bevindingen uit te wisselen.
Ik probeer per dag ongeveer een uur te spelen, maar daarna merk ik dat de oefeningen boven a op de balk problemen gaan geven. kortom even rusten.
Vroeger speelde ik een half uur tot 3 kwartier per dag, maar sinds ik gestopt ben met de lessen is het een stuk minder. Ik hoef nu alleen nog maar de stukken van ons orkest te oefenen. Ik kreeg altijd het advies om een kwartiertje te spelen als ik uit school kwam dan huiswerk te gaan maken en dan 's avonds nog een half uurtje te spelen. Dit werkt ook goed.
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
trumpie schreef:
Ik hoef nu alleen nog maar de stukken van ons orkest te oefenen.
Dit is natuurlijk niet waar!
Ook als je geen les hebt is het natuurlijk nog steeds heel nuttig om etudes en andere technische stukken te blijven studeren!
Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24 Berichten: 547 Woonplaats: venhorst
meestal heb je bij een repetitie ook dat je regelmatig uit kan rusten(als een andere sectie een stuk niet goed speelt)en dan voel ik inderdaad wel dat ik het makkelijker vol houd.
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
Mmm... ik ben denk ik te ongeduldig, ik oefen ca. 3 kwartier tot een uur.
Helaas beetje onregelmatig, ca. 2 á 3 keer per week.
Ik kreeg van m'n BB dirigent een Jazz Warming Up oefening, als ik daarmee begin merk ik wel dat de rest van het oefen prettiger verloopt.
Ik ben/was dus ook te ongeduldig voor een goede warming up, meteen rammen.
Nu blijkt toch dat warming up wel degelijk bijna noodzakelijk is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen