trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Advies..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 12:07 

MagnumHorn schreef:
baszz schreef:
Ik denk dat jij de trompettisten uit het grootorkest bedoeld , maar ik speel eerste in het jeugdorkest :wink: en die andere 2 jongens spelen die noot dus niet...en doe ik hem dus..

OK, heb je gelijk in.
Maar ik weet dat die oude knarren ook wel eens meehelpen in het jeugdorkest. Dat kan nu ook weer natuurlijk... :wink:

8)

Je zou 1 van die oude knarren achter een gordijn kunnen zetten dan hoeft Baszz alleen maar een kromme rug te trekken bij die slotnoot :)

Even weer serieus, waar Jaws mee kwam zat ik in de eerste instantie ook aan te denken, waarom steld iemand hier zo'n vraag?
Ik ken Baszz niet en weet ook niet hoe hij speelt, maar ik denk dat hij het best wel kan anders begin je er niet aan.
Het enigste wat hij nodig was is een peptalk van zijn vrienden hier op Trompet.nl en daarbij heeft hij best wel goeie adviesen gekregen. (niet alleen die van mij. )
Veel leuke en motiverende reactie's, dit moet toch helpen.
Voor de rest zoals ook door anderen gezegd hetvolgende.
Als je alle noten zou tellen die je zondag moet spelen en de totale speeltijd is die C3 nog geen 1% van het geheel.
Voor je het weet gaat deze 1% een eigen leven leiden en ben je daar steeds mee bezig en gaat daar alle energie naar toe.
Richt je focus dan maar op die andere 99% en als je dan nog wat over hebt knal je die 1% er ook maar even uit. :wink:

Even voor mezelf, in het algemeen heb ik hier op dit forum wel eens de indruk gekregen dat het hoogspelen vanaf de C3 pas begint. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 12:16 

Officieel is het hoge register denk ik vanaf de G2, maar vroeger zei men ook dat het normale bereik van een trompet tussen lage f# en C3 zat. Dat is de laatste 50 jaar ook behoorlijk uitgerekt sinds de komst van trompettisten zoals Maynard... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 13:17 

erikveldkamp schreef:
Officieel is het hoge register denk ik vanaf de G2, maar vroeger zei men ook dat het normale bereik van een trompet tussen lage f# en C3 zat. Dat is de laatste 50 jaar ook behoorlijk uitgerekt sinds de komst van trompettisten zoals Maynard... :lol:

Ik denk dat het normale bereik nog altijd tussen f# en C3 zit, want dat Maynard en co. doen kan ik echt niet onder de term "normaal" vatten hoor!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 13:27 

Dat klopt, maar de componisten zijn wel hoger gaan schrijven door dit soort tendensen. Ik geloof dat men in fanfares/brassbands ook steeds meer noten boven de C3 ziet verschijnen. Ik denk dat het bereik van de 1e stem dan ook een paar noten hoger moet zijn vergeleken met vroeger.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 15:36 

Er wordt inderdaad steeds hoger geschreven door componisten: wij hebben 8 oktober een concert met Danny de Munk. Die begeleidingen gaan tot de Gis 3. Maar voor Baszz: ik zou de G weglaten en misschien een paar noten ervoor ook. Vraag desnoods of de 2e trompettist deze wil invullen, dat zal denk ik nog wel lukken. Dan goed ademhalen en die C eruit knallen. Is normaal natuurlijk niet echt zoals het hoort, maarja, bij een slotnoot moet het kunnen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 22:34 

Guus ik ga met je mee, dat is ook mijn ervaring de laatste tijd.
Maar als je jaren als amateur nooit hoger bent geweest dan een keertje een D3, hoe piep je er dan een gies3 uit in korte tijd :?: :?:
Inmiddels ben ik mij toe gaan leggen op noten boven de C3, de F3 komt zo nu en dan voorbij maar ik vrees dat ik voor de gies3 nog even geduld moet hebben. :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2005 06:02 

Nee dat is niet aan de orde want dan zouden wij 3en met alle moeilijke hoge nootjes een oude knar moeten vragen om hem te komen spelen en dat is niet de bedoeling :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2005 06:09 

ik moet ook zeggen dat ik beschaafd klink tot de G3... daarboven heb ik het wel gespeeld.. maar niet mooi ofzo :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur