Zoals de Shew-trumpet (Shewhorn officieel dacht ik). Probeer 'm maar eens te vinden op internet. Het is een 'handigheidje' dat Bobby Shew heeft gebruikt.
Ook Marko Blaauw heeft trompetten met 'handigheidjes eraan. Onder andere de bubbele beker, maar ook eentje met kwart-toon (ja, kwart-toon) ventiel. www.markoblaauw.com of .nl geloof ik.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33 Berichten: 253 Woonplaats: Amsterdam
ik wou net zeggen; bij trumpetstuff.com kan je fragmenten van bobby shew downe waar hij een stuk speciaal voor die trompet geschreven speelt (geloof ik )
Geregistreerd: 18 mei 2002 21:41 Berichten: 21 Woonplaats: Schoorl
Ik schuif de demper sinds kort over mijn middelvinger van mijn linkerhand terwijl ik mijn trompet gewoon vasthoud en als ik hem dan nodig heb hoef ik alleen maar mijn rechterhand naar beneden en naar voren te bewegen en weer terug en de demper zit erin.
tja, er schijnen bij de beter gesorteerde muziekwinkels ook van de demper-rekjes te bestaan! Deze klem je op je standaard, en vervolgens kun je daar weer drie dempers ophangen! Dus helaas voor de creatieven onder ons, maar er zijn al middelen voor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen