trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Soundback
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Yamatama
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 23:33 
Moderator

Theo van Kampen schreef:
35 euro? Koopje! Ik heb er wel meer voor betaald. So fuxxxxxg what!! Plezier is zelden in geld uit te drukken enne die valse sneer over sluikreclame daar moeten we het nog maar eens over hebben in een neutrale omgeving.
Iedereen die zijn vak of hobby serieus neemt zou zo'n ding eens moeten uitproberen.
Zelf maken? Ik kan mijn sokken stoppen, ik kan goed overweg met een draaibank en voor en risotto milanese draai ik mijn hand niet om maar om nou te zeggen dat een Sounback slechts gewoon een plaatje plexyglas is..... nee. Maar als jij 't net zo goed zelf, dus goedkope kan, O.K. boy, Go for it!

wow relax Theo, denk om je hart.

Enneehhhh die risotto wil ik niet van je horen, doe mij maar Polenta, met WORST ( speciaal voor deHaan) van Mark.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 23:46 

:lol:

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel: Re: Yamatama
BerichtGeplaatst: 13 okt 2005 08:21 

marnix schreef:
Theo van Kampen schreef:
35 euro? Koopje! Ik heb er wel meer voor betaald. So fuxxxxxg what!! Plezier is zelden in geld uit te drukken enne die valse sneer over sluikreclame daar moeten we het nog maar eens over hebben in een neutrale omgeving.
Iedereen die zijn vak of hobby serieus neemt zou zo'n ding eens moeten uitproberen.
Zelf maken? Ik kan mijn sokken stoppen, ik kan goed overweg met een draaibank en voor en risotto milanese draai ik mijn hand niet om maar om nou te zeggen dat een Sounback slechts gewoon een plaatje plexyglas is..... nee. Maar als jij 't net zo goed zelf, dus goedkope kan, O.K. boy, Go for it!

wow relax Theo, denk om je hart.

relax Theo.
ieder heeft z'n eigen mening en vooral ook zijn eigen portemonaie. Ikzelf gebruik ook een zelf gezaagde en zelfs datvind ik al super. "Als ik later groot ben" koop ik misschien wel eens een echte.

Profiel  

Berichttitel: pfffffffffffffff
BerichtGeplaatst: 13 okt 2005 13:24 

Lieve allemaal, geen paniek! Ik heb inmiddels mijn medicatie gehad en het gaat nu een stuk beter met me.
Ik liet me even gaan maar ik ben ook zó enthousiast over de Soundback dattik, eh, nou ja, daarom dus.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: pfffffffffffffff
BerichtGeplaatst: 13 okt 2005 13:49 

Theo van Kampen schreef:
Lieve allemaal, geen paniek! Ik heb inmiddels mijn medicatie gehad en het gaat nu een stuk beter met me.
Ik liet me even gaan maar ik ben ook zó enthousiast over de Soundback dattik, eh, nou ja, daarom dus.

tissue nodig ? :wink:

8)

Profiel  

Berichttitel: Re: pfffffffffffffff
BerichtGeplaatst: 14 okt 2005 09:58 

Theo van Kampen schreef:

we schrokken al :)
op zich ben ik best geinteresseerd in een vergelijkend waren onderzoek tussen zelf-gezaagde en officiele soundbacks. Iets voor de cunsumenten-bond of Radar o.i.d.?? :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2005 10:16 

Kijk in principe zal het wel lukken hoor dat zelf maken. Maar ik heb een keer zo’n zelf gemaakt product gezien en het blijft dan nog steeds behelpen. Die sloot net niet goed aan rond de mic waardoor ik meer trombone hoorde dan de trombonist. Wanneer je echt handig bent of de juiste ring hebt gevonden zal je hem waarschijnlijk wel goed vast op de mic kunnen zetten en dus ook goed kunnen richten. Maar als dat net niet het geval is blijf je weer kloten, terwijl je dat niet kunt gebruiken tijdens een optreden.

Als je het heel leuk vindt om met zelf gemaakte spullen te werken kun je het proberen. Maar als je in de tijd die je ermee kwijt bent auto’s gaat wassen kun je er gewoon een kopen waarvan je zeker weet datie gewoon goed is. Bovendien krijg je er een mooie beschermhoes bij dus hoef je ook niet meer bij schoonmoeder langs om te vragen of zij zo’n hoes voor je wilt maken. Scheelt zo weer een paar uurtjes. Weer 3 auto’s….

En ik snap Theo heel goed, die heeft waarschijnlijk ook vaak zat problemen gehad met monitor geluid en als de oplossing dan zo ontzettend simpel is dan ben je daar razend enthousiast over en maak die 35 euro niets meer uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2005 10:29 

Nog even iets anders:
De originele Soundback is geen oplossing als je niet een vaste microfoon gebruikt.

ik speel zelf altijd met mijn eigen clip-on mike (SD systems), maar heb, vooral op hele kleine podia, ook wel eens behoefte aan een 'soundback' oplossing (oa vanwege protesterende gitaristen :lol:, of omdat er echt geen ruimte is voor monitor boxen en mixer)

Ik heb dus ooit zelf zo'n plaatje gezaagd en daar 2 klembeugeltjes op gemonteerd.
Ik kan hem daarmee op een rechte (lege) microfoonstandaard klippen, en dat werkt prima.
De eerste aanleidng van dit eigen fabrikaat was trouwens om 'overspraak' te voorkomen tijdens opnames van een live-CD. Ook daar is het heel geschikt voor.

8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur