trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Repetitielokaal
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 11:43 

Trompettor schreef:
flugel schreef:
Jan H schreef:
als je ooit toevallig eens in Achel bent op een disndagavond, dan spring je maar eens binnen! ' t Is vlak langs de kerk ;)

Helaas repeteer ik met mijn fanfare al op dinsdag. :cry: ... zou graag eens op een repetitie komen luisteren!

anders toch op een uitvoering?

'Tuurlijk en 't is hier vlak in de buurt dus da's geen probleem. Ik vind een repetitie echter veel interessanter dan een concert! Op een concert kan ik zien dat Ivan Meylemans een goede dirigent is; op een repetitie zou ik kunnen bekijken / beluisteren hoe zijn aanpak is. Een repetitie & een concert is natuurlijk helemaal mooi.

Daarbij was mijn eerste gedachte na het concert op 't WMC: "daar wil ik bij spelen!!". Aan de ene kant dus jammer dat men op dinsdag repeteert, aan de andere kant heb ik aan de verenigingen waar ik nu speel meer dan voldoende! (en ik zou veel meer moeten gaan repeteren om het vereiste niveau te halen en ik weet niet waar ik die tijd vandaan zou moeten halen.... :oops: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 15:55 

we zijn trouwens op zoek naar een nieuwe 1ste trompetist (cornet mag ook...). Guy Borrenbergs is gestopt wegens te druk met werken :( Als er zich hier iemand geroepen zou voelen om langs Gunther Kerkhofs te zitten, stuur mij dan een mailtje! ;)

En hoe Ivan op de repetities is... We hebben veel lol; en hij jaagt ons de stuipen op het lijf door altijd maar met nieuwe stukken af te komen (vooral als dat een paar weken voor een concert is :D )!

Maar we zijn hier een beetje off-topic aan het gaan vrees ik :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 15:55 

waar is achel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 16:04 

Uiterste Noorden van Belgisch Limburg, aan de grens ter hoogte van Valkenswaard (ca. 25km ten Zuiden van Eindhoven) (op onze website, bij "contact" vind je ook een link naar een aantal plannetjes ;) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 17:25 

Momenteel zijn we met de muziekvereniging verhuisd van het gemeenschapshuis naar een tijdelijk onderkomen. Over +/- 1,5 jaar verhuizen we weer terug als het gebouw verbouwd is. (Harmonie, Big Band, Dweilband).

Andere Dweilband: Gemeenschapshuis in ander dorp.

Groet,

Dennis

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 18:08 

Fanfare/jeugdfanfare: gloednieuw "multi-funcioneel centrum" (= sporthal :? ) 20 meter van mij huis vandaan.

Harmonie: elke keer anders, ene keer café, andere keer concertzaal

Big Band: muzieklokaal of aula op school.

Boerenkapel: repeteren?? Yeah right... :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 19:35 

Jan H schreef:
Uiterste Noorden van Belgisch Limburg, aan de grens ter hoogte van Valkenswaard (ca. 25km ten Zuiden van Eindhoven) (op onze website, bij "contact" vind je ook een link naar een aantal plannetjes ;) )

Dat is voor een West-friese boer als mij toch wat verretjes weg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2005 14:01 

Na vele jaren in de aula van een scholengemeenschap gerepeteerd te hebben werden we door de nieuwe directeur gewoon de deur uitgezet.
Enige motivatie: "We hebben de ruimte(s) zelf nodig." Onzin: 's avonds was er geen school (hooguit een keer een klasseavond), dus de aula (en gymzaal voor de majo's) waren gewoon vrij. Ook de opslagruimte voor instrumenten (in kelders en een stookhok onder het dak) had die directeur echt niet nodig. Nou ja, de forse huur die we betaalden kan hij iig. niet meer vangen.

In navolging van een "zustervereniging" die mbv. van heel veel zelfwerkzaamheid en kunde op bouwvakgebied een eigen gebouw (naast een woonwijk) hadden neergezet hebben we datzelfde gedaan in een iets andere vorm. Een van onze leden had nog wat ruimte om onroerend goed op een perfecte locatie (een winkelgebied met Praxis/Gamma etc. pal naast een autosnelweg) neer te zetten. We hebben goed gekeken naar de "fouten" die de zustervereniging heeft gemaakt (geluidsisolatie is tegenwoordig erg belangrijk om klachten te voorkomen!) wat betreft grootte van repetitiezaal, maar ook bijruimtes.
Resultaat: er werd een gebouw casco neergezet volgens onze specificaties. Al het binnenwerk moesten we zelf doen. Extra voorwaarde was dat een gedeelte van het gebouw (met eigen ingang) als kantoorruimte verhuurd kon worden.
We huren nu (onder prettige condities) het gebouw van de eigenaar. De kosten tov. van de school zijn wat hoger (hoewel die huur ook elk jaar exorbitant steeg), maar we mogen nu bijv. overdag ook onderverhuren. Zo heeft er al een kerk in gezeten die bezig was met renovatie van haar kerkgebouw.

We hebben nu dus een eiugen repetitiegebouw met de afmetingen van een forse gymzaal en bijruimtes die helemaal "van ons" zijn. Verenigingen in de regio zijn in ieder geval erg jaloers ;).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur