Berichttitel: Bush WX-A naar Bob Reeves 43 of 43,5 C?
Geplaatst: 01 okt 2005 21:02
Geregistreerd: 19 maart 2002 17:11 Berichten: 32 Woonplaats: Enschede
Jow,
op het moment speel ik alles op een oud model Bush WX-A omdat ik mijn trompet heb laten modificeren bij Adams en een nieuwe grotere sterling zilveren LR leadpipe erop heb gezet kom ik op het moment na een paar uur toeteren lucht te kort... Ik wil graag voor jazz en funk nummers overstappen naar een bob reeves mondstuk. Ik wil wel graag de zelfde rand(grootte) hebben als die van de Bush WX-A maar uiteraard een ondiepere cup. Welk mondstuk moet ik dan hebben? Is dit een Bob Reeves 43C of 43,5C of noge een andere?
Proberen maar zou ik zeggen.
Bij Wiggers in Borne, zo'n beetje bij jou naast de deur zijn ze volop aanwezig.
Persoonlijk denk ik dat je meer naar een S of zelfs een ES cup moet voor het lichtere werk.
Ook zou je naast de 43 serie de kleinere 42 serie kunnen proberen.
Doe ze in Borne de groeten als je gaat.
Geregistreerd: 25 aug 2004 12:01 Berichten: 108 Woonplaats: Losser
Ik ben zelf overgegaan van een WXA naar een BR43,5C. 43,5 heb je eigenlijk nodig om dezelfde diameter te houden. De C heb je nodig om een iets vergelijkbare weerstand te houden. Ik heb ook een 43,5M. Dit is voor lichtere muziek misschien wel beter geschikt, maar ik word er nog steeds snel moe op. Volgens mij komt dit door de ondiepere cup en de kleinere backbore. Af en toe speel ik nog wel op de WXA, is best te combineren met de BR43,5C. Toch maar naar Wiggers en uitproberen. Neem er de tijd voor. Het mondstuk dat in het begin lekker speelt, valt later nogal eens tegen. (weet ik uit ervaring)
op het moment speel ik alles op een oud model Bush WX-A omdat ik mijn trompet heb laten modificeren bij Adams en een nieuwe grotere sterling zilveren LR leadpipe erop heb gezet kom ik op het moment na een paar uur toeteren lucht te kort... Ik wil graag voor jazz en funk nummers overstappen naar een bob reeves mondstuk. Ik wil wel graag de zelfde rand(grootte) hebben als die van de Bush WX-A maar uiteraard een ondiepere cup. Welk mondstuk moet ik dan hebben? Is dit een Bob Reeves 43C of 43,5C of noge een andere?
Ik hoor het graag.
Groet, Gregor
Je zou ook de Bush WXC kunnen proberen. Zelfde diameter als de A maar ondiepere cup.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen