Als je op vrijdagavond zo diep moet gaan dat je dat de volgende dag moet bezuren (letterlijk), moet je eens proberen uit te vinden hoe ver je kan gaan zonder dat je daar last van hebt. Op dat moment moet je stoppen, zeker als je de volgende dag weer moet , maar misschien is het zowieso beter.....
Mijn ervaring is misschien wat extremer dan de jouwe, maar volgens mij lijkt het er wel op:
Ik heb een aantal jaren op woensdagavond 2e trompet gespeeld bij een bigband, en op een goede dag kon ik "doorschuiven" naar 1e. Dit was zoveel zwaarder, dat ik na een uur spelen volkomen af was. Op donderdag speel ik dan nog bij een harmonie (ook 1e trpt) en daarna had ik dagen nodig om weer op krachten te komen. Het totale resultaat was, dat ik het op woensdag steeds minder lang volhield, op het laatst slechts 15-20 minuten! ( Bij de harmonie had ik merkwaardigerwijs minder last). Nadat ik rigoreus gestopt ben met doorblazen als ik "lek" ben (met name bij de band), werd de termijn waarop ik m'n volle bereik kon spelen steeds langer, en nu houd ik het de hele avond vol.
Heeft wel een paar maanden geduurd, maar het werkte voor mij.
(thuis studeren doe ik ook niet zoveel......

)