Buzzen is inderdaad zonder of met mondstuk, waar het omgaat is dat je lippen echt trillen. dus als je zonder mondstuk buzt dat je echt een zoem geluid hoord. je moet het inderdaad wel op een goede manier doen.
Geregistreerd: 27 aug 2002 18:36 Berichten: 5 Woonplaats: Rijswijk (ZH)
Bedankt voor jullie reacties.
Het is nu onderdeel geworden van mijn dagelijkse oefeningen.
Merk dat ik er veel baat bij heb.
Kan het iedereen aanbevelen.
Nog een tip.
Gebruik een stukje katoen om de weerstand aan het einde van het mondstuk te verhogen.
(niet erin stoppen, ertegen aan houden).
Je zult merken dat door deze weerstand je meer druk in het mondstuk krijgt waardoor je
gemakkelijk je upper-range kunt trainen.
ik doe het elke dag en is een zeer goede oefening. Om je intonatie te verbeteren. Als ik naar school fiets doe ik meestal die oefeningen. Maar ook als een muziekstuk niet goed gaat speel ik hem op mijn mondstuk om mijn intonatie te verbeteren. Ik zelf doe nogal vaak aan kamperen en dan kan je instrument niet mee. Mijn heeft een iets handigs gemaakt je kan je mondstuk er op ztten en dan kanje hem als je trompet vast houden. Alleen geen beker en buizen.
Pim
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen