trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bekend probleem.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 10:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2005 09:27 

Een trompet is maar een onderdeel van het hele gebeuren, daarbij staat een goeie trompet wel aan de basis.
Zoek voor jezelf uit wat je wilt met de trompet soort muziek ed en maak dan een keuze.
Voor de rest ben jezelf voor meer dan 90% verantwoordelijk voor wat er aan de achter kant uit de beker komt.
Je focus kun je dan ook beter richten op die 90% i.p.v. op die 10% het zal je effectief veel meer opleveren. :lol:
Het meest belanrijke punt in de overige 10% vindt ik toch wel het mondstuk ook deze moet gekozen worden voor het soort muziek je wilt maken.

Samenvattend koop een trompet waarvan je zeker weet dat je iets goeds in handen hebt daarna is het een kwestie van studeren en nog eens studeren de 90% dus.
t'Is maar een mening en niet meer dan dat :wink:

Profiel  

Berichttitel: materiaal....
BerichtGeplaatst: 11 nov 2005 16:16 

Tsja, in het geval van Baszz kan ik hem alleen maar adviseren die toeter zo snel mogelijk te verkopen. Het betreft hier een zeer slecht instrument die zijn toekomstige carriere alleen maar in de weg zal staan.
Uiteraard ben IK de eerste koper en wel voor een onwaarschijnlijk laag bedrag. Niet alleen omdat zijn toeter een klereding is maar ook omdat ik hem zo'n goed advies gegeven heb.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2005 16:56 
Moderator

Maar Theo, heb jij nog niet genoeg trompetten????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2005 19:28 
Moderator

Goeie discussie, misschien is de verhouding 90% (bespeler) en 10%(mondstuk en instrument) toch wel iets teveel van het goede. Althans volgens een mening die ik onlangs eens hoorde verkondigen (let op: dat wil niet zeggen dat het perse mijn mening is) Hij vergeleek de ketting speler - mondstuk - trompet (of ieder ander instrument) als volgt: de trompettist is de CD-speler, het mondstuk de versterker en de trompet de luidsprekerbox. Dus: zonder een goede CD-speler (trompettist) heeft het geen enkele zin om een dure versterker of boxen te kopen. Maar met juist weer een erg goede CD-speler heb je zeer goede spullen nodig om het optimaal weer te kunnen geven. Maar dan geldt ook weer: als je geen goede versterker hebt (mondstuk) ,heeft het toch weer geen zin om dure boxen te kopen en omgekeerd: geen dure boxen als er geen goede versterker (mondstuk) aan vastzit. Dus het blijft toch een drie-eenheid. Hoe vinden jullie deze theorie, die, nogmaals, niet van mij afkomstig is. (Ik weet overigens jammer genoeg niet meer de naam van deze verkondiger)

Profiel  

Berichttitel: Re: materiaal....
BerichtGeplaatst: 11 nov 2005 23:38 

Theo van Kampen schreef:
Tsja, in het geval van Baszz kan ik hem alleen maar adviseren die toeter zo snel mogelijk te verkopen. Het betreft hier een zeer slecht instrument die zijn toekomstige carriere alleen maar in de weg zal staan.
Uiteraard ben IK de eerste koper en wel voor een onwaarschijnlijk laag bedrag. Niet alleen omdat zijn toeter een klereding is maar ook omdat ik hem zo'n goed advies gegeven heb.

:mrgreen: Ha Theo man, ik verkoop helemaal niks!!! :wink:

(ps), de Bob Reeves bevalt na uitproberen voor langere tijd zeer goed maar denk dat een 43 rand ipv een 43,5 rand beter bevallen zal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2005 18:05 

ha volgens mij is dat ook de persoon die elk jaar bij Northseajazz bij de ingang speelt. :lol: Ik dacht dat het een amerikaan was zo aan de vorm van zijn muziekstandaard te zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2005 19:45 

perez schreef:
Bas ik neem aan dat je al een aantal toeters in de kast hebt staan, of....?
Tip , leg ze eens allemaal naast elkaar neer en bespeel ze om de beurt ......welke vindt je dan het beste instrument en waarom, stel je mag er maar een behouden welke hou je dan ?
Dit wordt al een hele lastige keuze of niet? :D
Ik denk dat inderdaad veel tussen de oren zit en dat een goede trompetist zelf op een minder instrument prachtig kan spelen, echter een slechte trompetist kan op het beste instrument met het beste mondstuk geen ene moer!
Dit is wat diederik en andere ook bedoelen.
Ik geloof inderdaad ook dat de speler en zijn techniek het belangrijkste zijn.
Ik heb eens iemand op een straatmarkt (meen een Engelsman) piano en trompet tegelijkertijd horen spelen, klonk geweldig! Super muzikant!
Toen ik hem in mijn blikveld kreeg (liep er op af) zag ik dat hij een trompet had die compleet vol met deuken zat en die met plakband en elastiek aanmekaar hing.
Ik zweer je als je dit niet zou zien zou je denken dat hij op een geweldige toeter was aan het spelen en wilde je deze vast ook in je collectie hebben. :wink:

Nee ik nu nog maar een Bes, ik heb m,n Conn verkocht voor een hele mooie prijs.
Weet je het is meer het proberen van zeg maar , hoe is dat hoe speelt zus en hoe klinkt zo en tja soms weer eens wat nieuws is natuurlijk ook leuk..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur