trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ergenissen tijdens een optreden.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 11:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2005 20:29 
Moderator

Nou, dan hebben een heleboel mensen toch maar weinig van begrepen.

Peter Masseurs wel eens zien spelen in een mooie mahler 3?? Zijn hoofd werd bij kans purper, maar last van hersenbeschadiging heeft de lieve man absoluut niet.
en van ademhalen hoef je hem ook echt niks te vertellen. Ik denk zelf dat een rood hoofd meer te maken heeft met je aderstelsel.

Ach en wat mezelf betreft: gek ben ik al, dus een hersenbeschadiging meer of minder maakt niet uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2005 11:00 
Moderator

Goedemorgen Marnix.
Het laatste deel van de discussie ging over sterretjes zien in relatie tot ademen.
Wat een rood hoofd betreft: de een krijgt dat nu eenmaal (veel) eerder bij inspanning dan een ander. Moet je Rintje Ritsma eens zien schaatsen - een kop als een boei, een ander weer niet. Wat dit laaste betreft geef ik je natuurlijk gelijk dat het met aderstelsel o.i.d. te maken zal hebben.
Gek op je (een) vriendin dan toch zeker :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2005 12:30 

Misschien leuk of aardig om te weten.
Ik ben 5 jaren ambulancechauffeur geweest en heb in mijn studie daarvan geleerd, dat als je een patient vervoerd (liggend) en je ambulance op de motor afremd, dus gewoon gas loslaat , de druk in de hersenen 30 keer hoger wordt dan normaal !!

Wat de druk dan in onze hersenen doet bij intensief trompetspel is mij niet bekend, maar reken er maar op dat de druk vele malen hoger ligt.

Groeten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2005 00:06 

toeteraar schreef:
Misschien leuk of aardig om te weten.
Ik ben 5 jaren ambulancechauffeur geweest en heb in mijn studie daarvan geleerd, dat als je een patient vervoerd (liggend) en je ambulance op de motor afremd, dus gewoon gas loslaat , de druk in de hersenen 30 keer hoger wordt dan normaal !!

Wat de druk dan in onze hersenen doet bij intensief trompetspel is mij niet bekend, maar reken er maar op dat de druk vele malen hoger ligt.

Groeten

Dat lijkt me wel een ander mechanisme hoor. In de ambulance komt het door de vertraging, waarbij de hersenen ('los' in je hoofd) tegen de schedel worden gedrukt. Zoals je in een auto vooruit geduwd wordt bij afremmen.
Bij trompetspelen is het de luchtdruk in je longen die invloed heeft op de mond/keelholte en het effect daarvan op de bloeddruk. Dus of dat nu helemaal vergelijkbaar is...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2005 14:26 
Moderator

ik mocht gisteren een hele nieuwe ervaring meemaken.

tijdens het hallelujah in de messiah, blijven de ventielen haken. Ik weet bij god niet wat de oorzaak was dat ze ineens droog stonden, want ik had ze gisterochtend nog geolied.

Dus met 7 kleuren bagger in mijn broek maar begonnen aan de solo uit de messiah ( the trumpet shall sound ) en na 40 maten, was het echt te ellendig, en heb ik de pic van de 2e trompettist maar genomen.

Wat een ellende.

toch niet gek gespeeld, op een vreemde piccolo...

Maar wat nu precies de oorzaak was van dat plotselinge droogvallen, zal ik wel nooit achterkomen :x

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2005 16:52 
Moderator

He Marnix, je moest toch 2 x spelen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 dec 2005 01:32 
Moderator

3 keer, net terug van de laatste, en die ging wel goed. Heeft Frank eerste gespeeld, en die deed dat weer heel mooi 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 dec 2005 12:18 

En weer On Topic:
-Mijn grootste irritatie: het publiek dat bij (/aan het eind van) een forse mars langs de kant van de weg blijft zeuren: "Je bent hier om te toeteren" als je zelf bekaf bent en het gelukkig eindelijk weer eens de beurt aan de malletband is.
-Daarna: hoornisten die hun partij (napikken ;)) het belangrijkste vinden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur