trompet.nl > forum > Toon onderwerp - recht spelen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2005 12:23 

Gert-Jan zegt:

Citaat:
Zorgen dat je genoeg geoefent hebt.. dan is die zorg al weg

En dat is niet waar. Je kunt een stuk nog zo goed en mooi kunnen spelen, maar wanneer je te weinig vertrouwen in jezelf hebt, ben je niet overtuigd van je eigen kunnen en zul je, je zorgen blijven maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2005 12:38 

dan worden wij 2 het niet eens... wanneer ik genoeg geoefent heb heb ik genoeg zelfvertrouwen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2005 16:25 

Gert-Jan schreef:
dan worden wij 2 het niet eens... wanneer ik genoeg geoefent heb heb ik genoeg zelfvertrouwen...

Waarom zou je het niet eens worden? Het is namelijk precies zoals je zelf zegt: wanneer ik genoeg geoefend heb heb ik genoeg zelfvertrouwen
Helaas is niet iedereen hetzelfde.

Ik heb een tijd gehad waarin ik ondanks dat ik het thuis perfect van voor naar achter en andersom kon en toch niet genoeg zelfvertrouwen had om op een concert het stukje foutloos te spelen.

Het is wel zoals Trompettor zegt: Een beheerst stuk geeft meer zelfvertrouwen
Dat wil dus niet zeggen genoeg zelfvertrouwen.

Maar je kunt het wel leren, zelfvertrouwen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2005 18:00 

Het is toch ergens logisch ? als je er echt voor geoefent hebt... dan krijg je het gevoel van... ik kan het spelen ! ik blaas ze allemaal om op het concours... zoiets.. dat vind ik zelfvertrouwen.. ik denk toch wel dat ieder mens dit heeft ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2005 00:01 

Gert-Jan schreef:
Het is toch ergens logisch ? als je er echt voor geoefent hebt... dan krijg je het gevoel van... ik kan het spelen ! ik blaas ze allemaal om op het concours... zoiets.. dat vind ik zelfvertrouwen.. ik denk toch wel dat ieder mens dit heeft ?

Maar dan sta je op het concours en dan moet je het doen... Al die mensen kijken, je wilt jezelf (en eventueel je orkest) niet teleurstellen, hoge punten halen of in ieder geval toch na afloop complimenten krijgen.
En dan nog steeds stevig in je schoenen staan is niet iedereen meteen gegeven. En zeker als je een keer een slechte ervaring hebt gehad (ondanks goed oefenen) kan het heel moeilijk zijn. Ik spreek uit ervaring.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2005 17:02 

Is het helemaal met Hugo eens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2005 18:15 

Hugo schreef:
Maar dan sta je op het concours en dan moet je het doen... Al die mensen kijken, je wilt jezelf (en eventueel je orkest) niet teleurstellen, hoge punten halen of in ieder geval toch na afloop complimenten krijgen.
En dan nog steeds stevig in je schoenen staan is niet iedereen meteen gegeven. En zeker als je een keer een slechte ervaring hebt gehad (ondanks goed oefenen) kan het heel moeilijk zijn. Ik spreek uit ervaring.

Daarom moet je ook met de muziek bezig zijn en niet met alles wat af kan leiden. Je moet sch**t hebben aan alles behalve de muziek. Dat is de enige manier.

En je goed voor bereiden natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2005 20:04 

erikveldkamp schreef:
Hugo schreef:

Daarom moet je ook met de muziek bezig zijn en niet met alles wat af kan leiden. Je moet sch**t hebben aan alles behalve de muziek. Dat is de enige manier.

En je goed voor bereiden natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf.

en dat bedoelde ik :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur