broek76 schreef:
ik ben niet zo thuis in de jazz maar ik dacht dat marsalis ook een grote was of verkoopt die teveel albums om geliefd te zijn bij de kenners?
Wynton heb ik niet opgenomen in het lijstje om niet voor de duizendste maal dezelfde discussie te voeren. De man speelt uitmuntend trompet punt uit.
Citaat:
ik vind het toch jammer dat Molvear er niet bij staat en ook Erik Truffaz mag er wel bij
maar daar zijn heel veel trompettisten niet zo weg van.
(ook mag brian lynch er wel bij, maar dat komt ook wel omdat het mijn leraar is )
...
maar Bounce van Terence Blanchard is erg goed
en Hargrove is natuurlijk vet
zoals ik eerder al aangaf wou ik Eric Truffaz en Nils Petter Molvaer oorspronkelijk in het lijstje zetten, maar de capaciteit was beperkt tot 10 keuzes. Overigens vind ik het goede trompettisten alleen ben ik niet zo een fan van de R&B invloeden in sommige van Truffaz' albums. Ik ben niet zo voor dat zagerige gezang en vindt R&B maar een vrij goedkoop muziekgenre.
Toevallig heb ik de cd 'Bounce' anderhalve week geleden aangeschaft. Moet hem nog een paar keer beluisteren voor ik er een oordeel vorm.
Van Roy Hargrove heb ik nog geen cd's, welke albums van hem zijn eigenlijk het meest aan te raden? Er zijn blijkbaar toch enkel Hargrove-fanaten?