trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wie is je favoriete 'hedendaagse' jazz-trompettist?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 06:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

favoriete jazz-trompettist?
Paolo Fresu 4%  4%  [ 1 ]
Terence Blanchard 0%  0%  [ 0 ]
Randy Brecker 18%  18%  [ 5 ]
Tim Hagans 4%  4%  [ 1 ]
Tom Harrell 11%  11%  [ 3 ]
Nicolas Payton 29%  29%  [ 8 ]
Dave Douglas 4%  4%  [ 1 ]
Thomasz Stanki 0%  0%  [ 0 ]
Fabrizio Bosso 4%  4%  [ 1 ]
Roy Hargrove 29%  29%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2006 22:09 

nog meer groeien...al je in amsterdam jazz afstudeerd met een 9.5 en misschien al op een conservatorium les gaat geven, dan ben je al wel ver ontwikkeld voor iemand van net 22 denk ik...maar groeien kan altijd nog, ik denk zelf niet dat je ooit echt uitgeleerd bent, maar ik denk dat als je als je 22 bent al zo ver bent, je toch niet mag klagen... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2006 22:12 

muziekfreak schreef:
nog meer groeien...al je in amsterdam jazz afstudeerd met een 9.5 en misschien al op een conservatorium les gaat geven, dan ben je al wel ver ontwikkeld voor iemand van net 22 denk ik...maar groeien kan altijd nog, ik denk zelf niet dat je ooit echt uitgeleerd bent, maar ik denk dat als je als je 22 bent al zo ver bent, je toch niet mag klagen... :roll:

Je hebt op zich wel gelijk natuurlijk. De poll gaat hier duidelijk meer over mensen die over heel de wereld bekend zijn. Niet dat de anderen niet goed zijn, maar elke prof zal zijn eigen fanclub wel hebben.
Eric Vloeimans had er idd wel op mogen staan. (had ik tenminste nog over 1 naam wat kunnen zeggen :P )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2006 23:23 

Hugo schreef:
muziekfreak schreef:

Je hebt op zich wel gelijk natuurlijk. De poll gaat hier duidelijk meer over mensen die over heel de wereld bekend zijn. Niet dat de anderen niet goed zijn, maar elke prof zal zijn eigen fanclub wel hebben.
Eric Vloeimans had er idd wel op mogen staan. (had ik tenminste nog over 1 naam wat kunnen zeggen :P )

ik heb vooral een poll opgestart over trompettisten die vooral bekend zijn voor hun uitmuntend spel in jazzcombo's (zowel optredens en cd's) en niet echt over lead trompettisten. Ik heb reeds enkele keren aangegeven dat er maar tien keuzes mogelijk zijn in een poll op dit forum en kon de poll bijgevolg pas starten nadat ik enkele namen schrapte zoals bert joris, eric vloeimans, presencer, truffaz.... :!:

Als je iemand als Martijn De Laet(ik vind overigens dat hij zeer goed speelt) wil invoegen in zulke polls, moet je alleen al uit de Benelux een twintigtal lead/jazz-trompettisten van eenzelfde niveau(jan oosthof, nico schepers, serge plume, erik veldkamp en ga zo maar door). In Amerika vind je misschien wel duizenden trompettisten die op professioneel niveau lead spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2006 13:06 

Ik mis een van de allerbesten van dit moment:
Sandoval!!!

Supervirtuoos, zowel op trompet als bugel. Geweldig in klankkleur zowel in ballads als in hoge en technische passages, en ook nog een sympathiek persoon.

Dat is mijn nr.1 in elk geval!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2006 15:42 

.....en Bert Joris....Ruud Breuls.....Rik Mol...om een paar Nederlands/Belgische favorieten te noemen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 10:48 

die van mij staat hier niet bij hoor!!! Niet dat ik verstand heb van trompettisten, maar Wouter Hakhoff ist da best!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 11:21 

woutfanclub schreef:
die van mij staat hier niet bij hoor!!! Niet dat ik verstand heb van trompettisten, maar Wouter Hakhoff ist da best!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je hebt gelijk. MIJN eigen naam staat er niet bij :wink:

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 11:26 

Ik ga toch voor Randy Brecker, hij is heel erg goed en de variatie tussen stijlen is heel erg gaaf, en zijn techniek is natuurlijk super!! Ook Tom Harrell vindt ik ook gaaf maar ja eigenljik vindt ik degene die ik hier op ken wel erg goed en leuk. En tuurlijk mis je een aantal namen maar ach, anders zou voor mij de lijst wel heel lang worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur