The Joker schreef:
Probeer ook eens bij de rest van je sectie te rade te gaan. Vaak speel je makkelijker eerste als de tweede en derde (en vierde als die er is) ook stevig doorspelen. Dat scheelt ontzettend veel en dat is ook wel een beetje je taak als 1e trompet in een amateurorkest (neem ik aan).
Waarom is op een kleiner mondstuk spelen geen optie? Ik ben van 1,5C VB overgestapt naar 3C en dat heeft mij enorm geholpen. Ik vind de klank zelfs iets beter omdat er meer kern in zit dan voorheen. Ik speel nog steeds veel op die 1,5C, vooral als er klank nodig is. Ik heb het geluk dat ik vrij makkelijk kan switchen tussen mondstukken

Tja, ik heb een tijdje 7C gespeeld, en ben toen overgestapt op 3C. Ik weet niet of het alleen aan de cup/diameter ligt.
Wat betreft de rest van de sectie. Over het algemeen zijn ze blij dat ze de partijen gespeeld krijgen; dan hebben we het nog niet over samenspel enz. gehad.
Er wordt opzich wel doorgespeeld, maar ik moet toch wel de hele groep meetrekken en dat lukt momenteel dus niet altijd.