Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Bas
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 feb 2006 12:42 |
|
Geregistreerd: 05 maart 2003 12:56 Berichten: 47 Woonplaats: Amelia, Italië
|
bartjefrit schreef: camel schreef: Maar ja, alle mensen die echt wat betekenen in orkestenland, ( ik praat alleen klassiek ) hebben zich 100% gegeven voor hun trompet.
Alleen dan, en ook echt alleen dan, maak je kans op een baan in een orkest, of om door te breken als solist. Als je denkt het erbij te kunnen doen, het kan, maar een topper als Peter Masseurs, Jens Lindeman, Ad van Zon, Maurice Andre, en noem al die gasten maar op zul je niet kunnen worden als je je ook nog moet bezig houden met een andere studie Ik denk inderdaad dat je gewoon 100% voor je muziekstudie moet gaan; al het andere gaat ten koste daarvan.
Dit geldt natuurlijk voor alles wat je doet in je leven. Als je iets echt wil bereiken, moet je je volledig inzetten. Succes komt je niet aanwaaien. Zeker als je een studie kiest waar de arbeidsmarkt niet direct op zit te wachten. Wie zich dat van te voren realiseert, voorkomt eventuele teleurstellingen achteraf.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Girlpower
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 feb 2006 15:06 |
|
|
Citaat: Zeker als je een studie kiest waar de arbeidsmarkt niet direct op zit te wachten. Wie zich dat van te voren realiseert, voorkomt eventuele teleurstellingen achteraf.
Er is een verschil tussen ergens voor gaan en leven in de droom dat als je er voor gaat het zal lukken. Ik wil niet zeggen dat je het niet proberen en er niet voor moet gaan, maar zorg altijd dat je een plan B hebt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Bas
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 feb 2006 16:01 |
|
Geregistreerd: 05 maart 2003 12:56 Berichten: 47 Woonplaats: Amelia, Italië
|
Girlpower schreef: Er is een verschil tussen ergens voor gaan en leven in de droom dat als je er voor gaat het zal lukken. Ik wil niet zeggen dat je het niet proberen en er niet voor moet gaan, maar zorg altijd dat je een plan B hebt.
Tuurlijk, en zorg dat je je studie aanvult met relevante, praktische ervaringen en cursussen. Voorbeeld: ik ben politicoloog (ook een fijne opleiding waar niemand op zit te wachten) en heb dat aangevuld met marketing, financieel management, talen, e.d. Dat heeft me geen windeieren gelegd. Voor musici wellicht te kijken naar music management, docentschap, stages, etc.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
A3aan
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 feb 2006 17:52 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46 Berichten: 764 Woonplaats: Utrecht
|
Girlpower schreef: Citaat: Zeker als je een studie kiest waar de arbeidsmarkt niet direct op zit te wachten. Wie zich dat van te voren realiseert, voorkomt eventuele teleurstellingen achteraf. Er is een verschil tussen ergens voor gaan en leven in de droom dat als je er voor gaat het zal lukken. Ik wil niet zeggen dat je het niet proberen en er niet voor moet gaan, maar zorg altijd dat je een plan B hebt.
....Ik had geen plan B.....meer plan P....Passie...
Nee ff serieus....ik dacht: plan B kan altijd nog....ik was 23 toen ik afstudeerde....dus als ik geen werk zou hebben kunnen vinden, was ik nog jong genoeg om wat anders te verzinnen......altijd eerst je gevoel volgen....vind ik dan...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 feb 2006 17:56 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
Trompettor schreef: Zeker de eerste twee conservatoriumjaren, Je wordt gebombardeerd met theorie. Lijkt me niet dat je daarnaast een volledige universiteit kan bezoeken.
Als je gymnasium doet, zoals Kerkradenaar365 doet, hoef je je om die theorie niet veel zorgen te maken, die stelt dan niks voor. Ik denk eerder dat een academische studie veel tijd vergt qua studeren, en een trompetstudie qua speelervaring opdoen, om nog maar te zwijgen van de verplichte ensemblepractica op het conservatorium. Het is te doen, want het is al eens gedaan, maar het worden heel erg lange dagen...
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
A3aan
|
Berichttitel: Geplaatst: 17 feb 2006 17:58 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46 Berichten: 764 Woonplaats: Utrecht
|
|
Ik heb de theorie altijd als een noodzakelijk kwaad beschouwd...het is rot maar het mot....om maar zo te zeggen....
Tuurlijk heb je veel basisdingen wel nodig...maar ach...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
cees
|
Berichttitel: Geplaatst: 18 feb 2006 14:49 |
|
|
maargoed..
zijn er ook nog mensen die de jazz opleiding gaan volgen?>>
want naar mijn mening zijn er daar veeeel te weinig van
(zeker hier in groningen)
en die onzin over theorie.. zeker in de jazz heb je dat echt wel nodig
pas als je al de ins en outs over alle akkoorden ladders schema's enz kent
dan kun je pas echt soleren
maarjah .. (klassiek is gewoon een brok techniek en een goed geluid.. en dan de juiste nootjes, toch  )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 18 feb 2006 14:53 |
|
|
cees schreef: maargoed.. zijn er ook nog mensen die de jazz opleiding gaan volgen?>> want naar mijn mening zijn er daar veeeel te weinig van (zeker hier in groningen) en die onzin over theorie.. zeker in de jazz heb je dat echt wel nodig pas als je al de ins en outs over alle akkoorden ladders schema's enz kent dan kun je pas echt soleren maarjah .. (klassiek is gewoon een brok techniek en een goed geluid.. en dan de juiste nootjes, toch  )
theorie is wel nuttig, zowel voor klassiek als jazz
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |