trompet.nl > forum > Toon onderwerp - beetje last van zenuwen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 03:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 11:58 
Moderator

ook namens mij gefeliciteerd, steengoed! :D
Haydn gaat ook lukken, let maar op. (mooit toontje neerzetten)
Trompettor ook succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 12:07 

Trompettor schreef:
Gefeliciteerd! :D
Ik ga 25 juni ook een poging doen,
Ik hoor veel mensen iets zeggen over een solostuk spelen bij een orkest of ensemble, maar mijn leraar heeft het daar nog niet over gehad, is dat verplicht of?
Anders moet ik snel nog wat gaan regelen met een orkest.

Gr. Thomas

Ik geloof dat je een openbaar toegankelijk concert ofzo moet geven, maar daar kan je leraar je vast meer ober vertellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 13:30 

Wij moeten het in ieder geval wel. Een solostuk met orkest of piano en ik moet nog een samenspel (duet, trio, kwartet oid) Bij ons wordt er voor een bepaalde instrumentengroep (koperblazers in dit geval) op 1 middag gewoon in een zaaltje ( In ons geval wordt het meestal in een kerkje gedaan wat eik wel voordelen heeft :p ) dat openbaar gedoe gehouden en dan overlegge ze ff en dan krijg je daarna je cijfers van het openbaar deel. Theorie doe je natuurlijk al vantevoren en wij het technisch deel dus ook.

veel succes in ieder geval 25 juni. :wink:

Trompet en Bugeldag met Andre Heuvelman 1 maart 2008! Be There!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 13:41 

Ja bedankt :wink:

Ik zal met overleg van mijn leraar alvast een leuk werkje gaan verzinnen.

..
Om nu weer ontopic te gaan.
was je zenuwachitg?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 13:50 

beetje nerveus. het ergste was dat mn lens fout schoot en ik midden in mn geweldig snelle etude mn trompet neer moest leggen en dat ding opnieuw in moest zetten :S.
En gelukkig hadden ze water neergezet en kon je tussende stukken door ff wat drinken voor je weer aan de bak moest. Das wel fijn want ik heb ook altijd last van een droge mond bij examens enzo.

het aller ergste was dat het uitliep. Ik was o 16.00 u aan de beurt en was er dus om 15.50 (nooit veeel te vroeg komen, dan word je alleen mar nerveuser). Uiteindelijk speelde ik pas om half 5. Dat was nogal erg. Kon ook niet fijn inspelen omdat de mensen van half 5 dus veel te vroeg waren (om 15.50 waren ze er ook al :S) en dus OOK aan het inspelen waren in dat lokaal. Nogal onhandig.

Maar ik vond het deze keer veeeeeel minder erg dan bij mn C. Vantevoren dacht ik dat ik niet genoeg voorbereid was maar aan de punten te merken vonden zij van niet, dus daar maakte ik me eigenlijk nogal zorgen over.

In het kort: Ja ik was best zenuwachtig. Zodra ik naar binnen liep was het wat minder maar tijdens het spelen werd het veel erger (egt vaag gewoon gaat het goed wordt je juist nerveuser). Maar het komt allemaal wel goed, gewoon denken dat het wel zal lukken (als je je goed voorbereid natuurlijk).
Openbaar vind ik minder erg denk ik, ze organiseren zelfs een workshop waarin je leert om beter voor publiek te kunnen spelen en als je bijv een droge mond hebt hoe je dat oplost zonder dat het publiek t erg vind enzo, maakt de zenuwen ook al minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 14:01 

Als ik mijn examen stukken speel bij mijn muziekleraar heb ik een gevoel dat mijn leraar kritiek geeft dat alleen maar opbouwend is. Logisch, het is ook gewoon een les.
Op mijn C-examen had ik echt een gevoel dat ik alle stukken beheerste en speelde ik ook bij mijn leraar alles simpel weg. ( niet totaal perfect natuurlijk.) Zodra je voor de examinatoren staat is dat gevoel weg, en bega je de stomste fouten.
Maar nu 2 jaar later, is dat niveau flink omhoog gegaan. Ik moet nu ook beter presteren.

Had een 8.2 gemiddeld voor mijn theorie, en op 25 juni examen. Mijn repertoire is nog niet helemaal bepaald, maar zou jij een Pb-tje kunnen sturen met welke stukken jij gespeeld hebt, ( en gaat spelen) op je D ?

Gr. Thomas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2006 14:09 

uhmm ik zal thuis even kijken (zit nu op school).
Ik heb D- theorie pas 8 maart.

techniek had ik een 9 en muzikaliteit een 8 bij technisch gedeelte. Theorie zal ook wel ok gaan.
Maar ik moet nu naar mn volgende les. Ik zal thuis ff kijken voor dat bestandje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2006 18:56 

heel erg gefeliciteerd chantallie. Onze docent wil dat ons ensemble ook aan wedstrijden mee gaat doen. tja.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur