trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 03:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2002 16:35 

Geachte Trupetthomas en Xeno,

ik heb totaal geen idee wie of wat jullie zijn! Maar dit soort flauwe discussies zijn echt zinloos! De een heeft nu eenmaal meer talent dan de ander :mrgreen: Maar ik zou zeggen ga zo door met elkaar af lopen zeiken en elkaar proberen te beconcureren! Zo gaat het in de echte wereld geloof ik ook voor een deel 8) . MAar een ding moet je niet vergeten: hoe meer je naast je schoenen loopt, des te harder je valt! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2002 18:48 

wat jullie zijn? nouja...... :? ik ben echt niet jarloers ofzo ik ben het helemaal met je eens en dat schreef ik ook (een beetje) en ik vind het ook onzin om elkaar te gaan beconcureren. je kan immers moeilijk alleen muziek maken, kan wel maar is minder leuk. de een is nou eenmaal beter dan de andere en een beetje cuncurentie is gezond!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2002 15:06 

ik heb ook mijn a,b,c en ga binnekort ook voor mijn D. Maaruh voor mijn A had ik "normaal" en voor mijn B was ik met lof ook geslaagd en voor mijn C ook weer "normaal". Dus ja het is ook maar net hoe jij je zenuwen onder controle hebt en vooral WIE je beoordelen denk ik...

WHO CARE'S??? JUST HAVE FUN WITH PLAYING THAT THING ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2003 10:45 

Wat mij zelf altijd opvalt is dat het aantal diploma's of het aantal behaalde punten niet altijd iets over de muzikant en zijn of haar kwaliteiten hoeft te zeggen.

Een voorbeeld, ik zelf heb A en B gehaald, op F-hoorn, bij het Centrum voor de Amateurkunst in Tilburg. Voor A had ik 49,5 punten en voor B 45 punten. Niet met lof dus, maar geslaagd.

De goede man die mij alles heeft bijgebracht (leraar noemen jullie zo iemand volgens mij :wink: ) heeft alleen z'n A diploma. Ik durf echter niet tegen hem in te gaan want als hij 1 vinger in z'n neus steekt en z'n andere hand op z'n rug houd laat ie me technisch gezien alle hoeken van de kamer zien.

Zo ken ik ook iemand die op gaat voor haar D diploma maar ik vraag me soms af hoe ze aan A, B en C is gekomen. Bijvoorbeeld met vragen van 'hoe moet je een Bis spelen?' Ik zeg dan altijd maar, jij mag een C pakken....

Moraal van het verhaal:
Diploma's doen mij niet zo veel. Ik hoor liever wat hij of zij zelf kan.

Laatst bijgewerkt door RvL op 02 jan 2003 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2003 10:49 

Citaat:
janhuizer:
Dus ja het is ook maar net hoe jij je zenuwen onder controle hebt en vooral WIE je beoordelen denk ik...

Inderdaad, vooral zenuwen spelen heel vaak een rol. Wat mij ook heel sterk opvalt is dat jonge kinderen vaak veel minder zenuwachtig zijn (minder besef wellicht) dan bijvoorbeeld pubers.

En dan zijn er natuurlijk ook legio mensen die heel goed kunnen spelen maar hun zenuwen niet onder controle kunnen houden, en das heel jammer maar (bijna niet) te verhelpen.

Wie je beoordeelt kan ook een rol spelen. Mijn examinator voor B was een grote 'vriend' van mn vader. Ik noem hier verder geen namen, maar misschien heeft dit een rol gespeeld. Ook zal het humeur van de examinator een rol spelen. In een sjaggie bui ben je eerder geneigd iets af te keuren als anders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2003 15:35 

Ik ben ook zoals verscheidene mensen hier niet zo van diploma's onder de indruk. Wat veel belangrijker is in de amateur hafabra wereld is dat je een naam weet op te bouwen. Dit kan tijdens concerten en weet ik veel. Ik denk dat dit veel belangrijker is dan bergen diploma's. Als je de naam hebt goede trompetist te zijn (ik niet jammer genoeg :oops: ) wordt je vanzelf gevraagd voor uit te helpen of weet ik wat.

GRZ RC

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2003 17:01 

Een goede naam opbouwen is belangrijk, maar in mijn regio (No friesland) in de bekende brassband en koper provincie, is het slagen met of halen van bepaalde punten wel een goede manier om die naam op te bouwen. Met alle solistenconcoursen hier in de buurt enzo is het wel een goeie manier om te kijken en vergelijken tussen bepaalde muzikanten. En ook openbare examens voor solist met korps zijn uitermate geschikt om wat te laten horen natuurlijk. Want dan wordt er gezegd: 'Die had vorige week nog 55 punten, dus dat moet wel een goeiezijn, ff vragen dus....'
Ik weet niet hoe het in de rest van het land zit, maar hier werkt het toch goed met die punten en examens...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2003 17:53 

Ja dat ben ik gedeeltelijk met je eens, maar ik ken genoeg trompetisten die nooit aan concoursen hebben deelgenomen maar die gewoon bekend zijn om hun indrukwekkende kunsten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur