Maarten Trompet schreef:
@ Ruben: ik bedoel het zeker niet kwaad, maar wil alleen maar zeggen dat ik de opmerking van symphonic-fan erg ongenuanceerd vind. Ik denk dat het een kwestie van smaak is, iedereen mag stukken mooi of niet mooi vinden. Het is juist symphonic-fan die een paar posts hierboven stelt dat het geen kwestie van smaak is bij de Alpensymfonie, maar dat het een slecht stuk is. Die mening deel ik niet, ik vind het een erg goed stuk. Ieder z'n meug, maar er zijn genoeg musicologen, top-dirigenten en andere musici die het een erg goed stuk vinden; en niet alleen omdat er een leuke trompetpartij in zit.
@ symphonic-fan: ik pretendeer absoluut niet dat ik er veel verstand van heb, in mijn post heb ik slechts duidelijk willen maken dat je bij de Alpensymfonie m.i. niet kunt spreken van een slecht stuk in absolute zin als er veel mensen zijn die dit helemaal niet vinden. Je hebt de waarheid niet in pacht, ik denk dat het smaakgebonden is. Uiteraard mag je het met voor jou geldende argumenten best een slecht stuk vinden, maar ik snap niet dat je zegt dat het een slecht stuk is.
Maargoed, bovenstaand verhaal is dus slechts mijn mening.
Meneerke waar heb ik geschreven dat dit een slecht componist is ? Lees te goei iemand zijn reply voor ge zo reageert.
Werken die ik van een veel hoger niveau vind, Tiel Ulenspiegel, Don Quixote, 4 letzte lieder, nog andere liederen, eerste hoornconcerto mag er ook wel zijn, misschien dat ik nog ééntje vergeet.
Alpensymf. moet toch een stuk onder doen voor bovenvermelde composities.
Weet niet hoeveel werken ge van hem kunt.
Twijfel wel serieus eraan als echt zoveel top-musicologen dit als een zeer goed werk omschrijven.
Nu kijk ik anders aan tegen R. Strauss en de Alpensymf. t.o.v. pakweg 5 Ã 10 jaar terug en na een hoop meer andere componisten, waaronder ook een hoop onbekende componisten en onbekendere werken beluisterd te hebben.