trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet Bach Strad. Kanstul of Yamaha Xeno
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 14:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 06:40 

zelfs erik veldkamp is maar een mens. Ik ben ook totaal geen fan van hub van laar trompetten. dus voor mij, horen ze niet bij de top :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 09:38 

camel schreef:
zelfs erik veldkamp is maar een mens. Ik ben ook totaal geen fan van hub van laar trompetten. dus voor mij, horen ze niet bij de top :D

Bedankt voor dit relativisme, al slaat het nergens op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 10:32 

alleen jou niet fan zijn slaat op een subjectieve mening, die van eric slaat op feiten. De enige redenen die je hier geeft zijn gebaseerd op gevoel en hebben niets te maken met kwaliteit of dergelijke.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 12:11 

Kom op niet bekvechten. Het gaat maar om een trompetje!!!

Erik, bedankt voor je uitleg, snap het wel. Misschien moet ik ook Huub zijn trompetten een kans geven. Maar ik ben zo bang dat ik dadelijk helemaal de bomen door het bos ofwel de trompet door de trompetten niet meer zie.
Ben na verschillende sessies, overigens alleen bij Adams, uitgekomen op een Bach strad ML LR 180 met 43 beker. Hij is super allround en past qua sound bij mij. Ik wil hem meteen laten modificeren, heb ik met mijn Hvlaar bugel ook gedaan bevalt me prima.

Een vraagje Erik en anderen, hoe test ik het beste een toeter op stemming?
Is er een techniek voor, bepaalde grepen, oefeningen, enz.
Alleen een toonladder blazen met een stemapparaatje is het volgens mij ook niet helemaal. En, hoe kun je een toeter nog meer testen, los van persoonlijke smaak zoals de klank, intonatie, projectie, weerstand enz. Als je er dan uit bent welk type het wordt hoeveel van dezelfde zou je dan moeten proberen?

Nou, ben benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 12:44 

Het is heel simpel, als de trompet je bevalt moet je kopen. Als je niet hoort of een instrument stemt of niet, maakt het ook niet uit of ie wel of niet stemt. Met een stemapparaat ga je alleen maar de embouchure corrigeren, het zegt niet zoveel over de stemming van het instrument.

De toeters van Hub stemmen in ieder geval erg goed, de meeste Bachs zijn ook oke, maar stemmen wel minder goed. Let er op dat de laagte (g en f#) ook goed stemt, de hoogte (boven C3) is pas interessant qua stemming als je embouchure dat ook aan kan.

Ik kan de modificatie bij Adams aan bevelen, dat is mij destijds ook goed bevallen. Ik denk dat je met jou keuze geen buil zult vallen. Wat je uitgezocht hebt is een mooie allround toeter met een volle klank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 12:54 

ah, ik was vergeten dat de mening van erik veldkamp een wetmatigheid was.

sorry......

Uiteraard is het zo dat hub van laar topinstrumenten zijn omdat erik veldkamp dat vind, hoe kon ik zo stom zijn, ik ga er meteen een kopen, dan krijgt erik veldkamp zeker weten weer een paar 100 euro commissie......

Doe toch niet zo hoog van de toren. Hub van Laar trompetten zijn evenals yamaha bach en weet ik veel welke merken iedereen fantastisch of juist waanzinnig slecht vindt, niet top, of slecht. Dat is zuiver subjectief. En als jij mijn mening nergens op vind slaan, is een ding, maar dat vind ik dan weer nergens op slaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 13:13 
Moderator

Ik dacht dat we een beetje van dit soort reakties verlost waren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 13:16 

Mijn mening is geen wetmatigheid, en ik kan ook zeker tegen kritiek als het gegronde kritiek is. Maar ik baseer me niet op mijn mening maar ook op die van Peter Masseurs, Huug Steketee, Jan Oosthof, Ack van Rooijen, Chuck en Bob Findley, etc. etc.

Hub's toeters vindt ik overigens niet de enige topinstrumenten die er zo te koop zijn. er zijn er een hele hoop, alleen die worden niet in Nederland gemaakt en zijn niet alllemaal custom made.

Over subjectief en objectief : Ondanks dat ik geen liefhebber ben van Bach, Beethoven en andere "oude" klassiek muziek weet ik nog wel dat het top componisten zijn. De muziek spreekt me alleen niet zo aan dus heb ik ook geen cd's van.

De opmerking dat ik geld van Hub zou krijgen omdat ik zijn instrumenten goed vindt is wel erg laag bij de grond. Als ik geld zou krijgen voor elke keer dat ik een positief stuk schrijf in de Sonic over een bepaalde trompet dan was ik nu binnen... :lol:

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 31 maart 2006 13:19, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur