trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet Bach Strad. Kanstul of Yamaha Xeno
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 11:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 09:09 

Beviel hij jou persoonlijk niet, of je portemonnee :wink: ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 11:35 

Zeg Erik, speelde jij gisteravond nou op je B4 bij Barend & van Dorp? En heeft Ruud Breuls nu weer een andere toeter of heeft hij zijn Eclipse laten verzilveren?

Ik zag van de week Martijn de Laat bij Paul de Leeuw en die speelde ook op een verzilverde van Laar zo te zien. Maar volgens mij speelde Eelco Oudolf gewoon op zijn Yamaha.

Maar even terug on topic; van de genoemde drie merken zou ik kiezen voor een Bach. Puur vanwege de klank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 15:16 

Ja, we speelden gisteren bij B & vD. Ruud heeft zijn Eclipse trompet en bugel laten vergulden (geborsteld/gepolijst). Ik speelde op mijn verzilverde B4 en Martijn op zijn B5 waar hij erg tevreden mee is. We hebben vandaag ook weer samen gespeeld en zullen dat moregn ook doen in het Bimhuis.

Eelco heeft geen van Laar maar een Yamaha 8310Z. Nico Schepers heeft een verzilverde B5.

Qua klank kies ik de ene dag voor mijn van Laar, de andere dag voor mijn Bach. Maar de nieuwe Yamaha's klinken ook als een goede Bach dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 15:19 

ruben schreef:
Beviel hij jou persoonlijk niet, of je portemonnee :wink: ?

Ik vond hem niet goed klinken, een beetje stoffig. Maar op een Messe uittesten gaat niet echt. Je moet dit soort dingen meer zien als een gimmick voor verzamelaars. De klank wordt niet beter met een gouden stembuis of een dubbel vergulde beker. De vorm en bouw van het instrument zijn veel belangrijker voor de klank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 17:41 

erikveldkamp schreef:
Ja, we speelden gisteren bij B & vD. Ruud heeft zijn Eclipse trompet en bugel laten vergulden (geborsteld/gepolijst). Ik speelde op mijn verzilverde B4 en Martijn op zijn B5 waar hij erg tevreden mee is. We hebben vandaag ook weer samen gespeeld en zullen dat moregn ook doen in het Bimhuis.

Eelco heeft geen van Laar maar een Yamaha 8310Z. Nico Schepers heeft een verzilverde B5.

Qua klank kies ik de ene dag voor mijn van Laar, de andere dag voor mijn Bach. Maar de nieuwe Yamaha's klinken ook als een goede Bach dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

Ik hoor of lees hier weinig over de Eclipse. Wat vindt je er van? Ik heb bij Hans op de MY gespeeld en vond hem heel goed spelen. Ben benieuwd hoe de MR speelt. Deze heeft een rood koperen beker en dus een wat warmer geluid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 17:50 

Ruud Breuls heeft een MR en die speelt erg goed. Eclipse maakt erg mooie toeters en ze speln ook bijzonder goed. De beker en de leadpipe worden overigens door Taylor gemaakt. Ze weten bij Eclipse wel hoe ze een instrument moeten afwerken want Ruuds trompet en flugel zien er erg sjiek uit met dat geborstelde goud. Zo mooi geborsteld had ik nog niet gezien, ook niet bij een Monette.

Wat mij minder beviel, maar dat is smaak, is dat de trompet je iets meer dwingt in zijn kern te spelen. Ik speel liever iets vrijer. Maar hij speelde super gemakkelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2006 19:55 

erikveldkamp schreef:
baszz schreef:
[Als je de mogelijkheid hebt waarvoor zou je het niet doen :wink:

Die nieuwsgierigheid van mij wordt redelijk bevredigd door het testen voor de Sonic. Na de 3 wittebroodsweken kan ik zonder schuldgevoel (en kosten) de instrumenten weer terug sturen naar de fabrikant.... :P

Maar af en toe een andere toeter is leuk, net zoals af een toe een andere auto, computer,etc. etc

Ik heb op de Frankfurter Messe op een trompet van 11.100,- gespeeld van Spiri. Dat is dan ook wel weer grappig. Gelukkig beviel hij me niet... :wink:

Ik heb er ook last van, maar ik koop er gewoon weer eens eentje bij 8) en ik heb ook een tassen en koffermanie en dat kost ook wel geld!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2006 21:28 

erikveldkamp schreef:
Ruud Breuls heeft een MR en die speelt erg goed. Eclipse maakt erg mooie toeters en ze speln ook bijzonder goed. De beker en de leadpipe worden overigens door Taylor gemaakt. Ze weten bij Eclipse wel hoe ze een instrument moeten afwerken want Ruuds trompet en flugel zien er erg sjiek uit met dat geborstelde goud. Zo mooi geborsteld had ik nog niet gezien, ook niet bij een Monette.

Wat mij minder beviel, maar dat is smaak, is dat de trompet je iets meer dwingt in zijn kern te spelen. Ik speel liever iets vrijer. Maar hij speelde super gemakkelijk.

Dan zou ik maar geen Taylor gaan testen als ik jou was. Die is nog gecentreerder in de kern dan de Eclipse :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur