Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54 Berichten: 496 Woonplaats: Kerkrade
Een jongen van het ensemble waar ik in speel heeft een King. Heel goed instrument, goed in de hoogte en een mooie klank. Maar ik weet niet of dit maatgevend is voor de King-instrumenten.
_________________ They call it a wind instrument for a reason!
Monel ventielen zijn ventielen die gemaakt zijn van het metaal monel. Je hebt ook nikkel vertielen (bijv. Getzen) en roestvrij staal ventielen (bijv. Bauerfeind).
Bach, Yamaha e.v.a. gebruiken Monel ventielen omdat monel een zachter materiaal dan nikkel of staal is. Monel ventielen zijn dus makkelijker te bewerken (polijsten) dan ventielen van nikkel of roestvrij staal. Daarnaast functioneren ze natuurlijk prima.
Monel is een legering bestaande uit ca. 65% nikkel met ca. 30% koper, en verder kleinere percentages ijzer, mangaan, silicium, koolstof en soms aluminium. Het is een legering die bestand is tegen corrosieve stoffen zoals NaCl (natriumchloride) en zuren.
als je net als mij voor een paar honderd euro een oude king silverflair (let op; oud) op de op kan tikken
prima.. die nieuwe niet zo dure instrumenten zijn echt beduidend minder.
en de nieuwe silverflair doet me helemaal niets.
eigenlijk wil ik een eclipse (nadat ik er bij hans op gespeeld heb, net als m'n nieuwe bugel, je weet het na een noot)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen