trompet.nl > forum > Toon onderwerp - (Ook) een nieuwe Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2006 19:05 

Zo zit ik ook, ik wil weg bij mijn eigen orkest, maar zolang ik nog geen eigen heb. ( ik ben ook erg aan het zoeken naar een geschikte!) Kan ik ook mijn vereniging niet laten vallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 06:24 

camel schreef:
een eigen instrument is wel een pre.

ik mocht ooit eens niet meedoen met een andere vereniging, omdat de club van wie het instrument was, dat niet hebben wilde. Toen heb ik meteen een eigen gekocht, en alsnog meegedaan.

Dit soort praktijken zijn toch wel verleden tijd, hoop ik? 8O

Enne, als ik een auto huur, maak ik uit waar ie naartoe gaat, en niet de verhuurder, toch? 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 09:13 

Lisa schreef:
leuk zo een eige instrument ... :) ik speel op dit moment cornet, dit is niet mijn eige instrument het is van de fanfare , natuurlijk wil ik mijn eigen instrument maar ik twijfel mijn dirigent raad aan van een trompet te kiezen... hij wil graag allemaal trompetten in de fanfare en liefst geen cornetten meer omdat ik mee een trompet partij speel en omdat je het verschil tussen een cornet en een trompet hoort... :( maar ik vind een cornet juist iets leuk hebben ( en kvind het ook vrouwelijker :D hihi :oops: ) ik wil graag jullie meening is ... wat vinden jullie van een cornet tegenover een trompet en kennen jullie voor en nadelen ....tussen de twee ???

MVG

In jouw geval zou ik het volgende doen:
Koop een leuke cornet. Dat is nl. het instrument wat je het liefst bespeelt.
En laat de fanfare een trompet voor je kopen. Zij willen per slot dat je trompet speelt i.p.v. cornet.
Voor je tot die stap overgaat adviseer ik je om eens naar bijv. Adams in Ittervoort te rijden om eens op wat verschillende trompetten en cornetten te spelen. Dan heb je gelijk wat meer inzicht in de verschillen tussen beide.

Veel succes.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 09:28 

Henry schreef:
In jouw geval zou ik het volgende doen:
Koop een leuke cornet. Dat is nl. het instrument wat je het liefst bespeelt.
En laat de fanfare een trompet voor je kopen. Zij willen per slot dat je trompet speelt i.p.v. cornet.
Voor je tot die stap overgaat adviseer ik je om eens naar bijv. Adams in Ittervoort te rijden om eens op wat verschillende trompetten en cornetten te spelen. Dan heb je gelijk wat meer inzicht in de verschillen tussen beide.

Veel succes.

Ben ik het mee eens. Kies wat je zelf wilt hebben en als ze je dan zo nodig trompet willen laten spelen laat ze die dan voor je aanschaffen.

De vereniging waar ik bij speel wil dat ik bij het aanschaffen van een instrument rekening houdt met de kleur van het instrument... Ik heb ze direct laten weten dat ik hier geen rekening mee hou omdat het mijn instrument is en ik beslis watvoor ik wil hebben. Als die toevallig aan hun criteria voldoet is het mooi meegenomen. Zo niet hebben ze pech.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 14:13 

Makke schreef:
De vereniging waar ik bij speel wil dat ik bij het aanschaffen van een instrument rekening houdt met de kleur van het instrument... Ik heb ze direct laten weten dat ik hier geen rekening mee hou omdat het mijn instrument is en ik beslis watvoor ik wil hebben. Als die toevallig aan hun criteria voldoet is het mooi meegenomen. Zo niet hebben ze pech.

Je zou ze kunnen vragen of zij dan willen meebetalen! Wie weet kun je er je voordeel mee doen!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 14:40 

Henry schreef:
Je zou ze kunnen vragen of zij dan willen meebetalen! Wie weet kun je er je voordeel mee doen!

Dat kan, maar dan krijg je de discussie wie de eigenaar van het instrument is en wat ermee gebeurd als bijvoorbeeld weg zou gaan...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 15:10 

Ik ben zeker niet van plan om mij te laten betalen en ook niet om voor mij een trompet te laten kopen op de fanfare hun kosten nene :) ik ben begonnen in het tweede leerjaar en wou eigelijk trompet spelen maar ze hebben mij toen iets kleiner aangerade daarmee dat ik nu op het ogenblik cornet speel ik heb nog niet zoveel op trompet gespeelt wel is van een mede muzikant maar geen héél stuk misschien moet ik dat maar is doen en waarschijlijk ook daarom dat ik het liefste cornet speel omdat ik nog nie veel op een trompet heb geblazen maar ik vind trompet ook een hééél mooi instrument

[img]http://i63.photobucket.com/albums/h151/Cornetspeler/schoonding.jpg[/img]

dit bevoorbeeld vind ik een heel mooi instrument (alleen op uitzicht beoordeeld) want ik heb dit gevonden op een tweede handssite niet dat ik mijn instrument tweedehands zou kopen maar ik was gewoon is aan het rond snuffelen heeft iemand meer informatie over dit instrument want er stond niets anders dan een foto en de prijs :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2006 15:15 

srr afbeelding mislukt :(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur