trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 02:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 01:17 

Beste dames en Heren.

Ik wordt er echt moe van dat iedereen aan het praten is hoe hoog ze wel niet kunnen terwijl ik bij bijna elk concert waar ik ook kom kiksende trompetisten hoor. Spelen jullie nergens of zo??? :cry:

Als je een G3 kan spelen op bes (zoals honderden hier beweren) hoor je op es cornet in een kampioensdivisiebrassband, op solo trompet of es in een topfanfare. maar waar zitten jullie dan?? :roll:

Ik zou graag is horen op welke verenigingen u allen zit en dan kom ik is luisteren of ik daar wel al die heerlijke g 3en de zaal in hoor komen. :wink:

Tis niet dat ik flauw wil doen of zo maar volgens mij overdrijft 3kwart hier. Nou ik niet wat ik kom tot een D2. :oops:

groeten gerbio.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 07:04 

Ik speel in een Harmonie , Harmonie St.Cecilia uit Mechelen , dan bent u wel te laat want we heben net 3 concerten achter de rug :roll:

gerbio schreef:
Tis niet dat ik flauw wil doen of zo maar volgens mij overdrijft 3kwart hier. Nou ik niet wat ik kom tot een D2. :oops:

Ergens heb je hier wel een punt... Als je bv alleen op een goeie dag een g3 kunt spelen vind ik ook niet dat je dit hier moet posten... als je nou echt een g3 zou moeten spelen op een concert, en je raakt die noot alleen maar op een goeie dag, dan is de kans dat je die noot dan op het daadwerkelijke moment raakt ook vrij klein, Ik heb dan ook de noot gepost die ik redelijk constant raak en geen goeie dag hoef te hebben om deze te raken. C3 en deze noot moet ik nog veel oefenen om hem te krijgen zoals ik hem wil :)

En met je D2 is ook niets mis hoor, hoe lang speel je al ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 18:41 

gerbio schreef:
Beste dames en Heren.

Ik wordt er echt moe van dat iedereen aan het praten is hoe hoog ze wel niet kunnen terwijl ik bij bijna elk concert waar ik ook kom kiksende trompetisten hoor. Spelen jullie nergens of zo??? :cry:
Als je een G3 kan spelen op bes (zoals honderden hier beweren) hoor je op es cornet in een kampioensdivisiebrassband, op solo trompet of es in een topfanfare. maar waar zitten jullie dan?? :roll:
Ik zou graag is horen op welke verenigingen u allen zit en dan kom ik is luisteren of ik daar wel al die heerlijke g 3en de zaal in hoor komen. :wink:
groeten gerbio.

jah dat ken ik,
ik speel inmiddels tot c3, al bijna een jaar, het verschil is dat ik c3 nu ook met concerten raak, en vorig jaar was hij nog sporadis. maar bij wat langere concerten, met veel hoge noten houd het met a2 ook wel op ja.
zelf heb ik liever dat ik tot c3 alles in 1x kan raken, dan dat ik tot g3 kan, en het maar gokken is of ik ze ook raak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 18:51 

Ik speel in een show & marchingband die zich in de drum corps wereld beweegt. Volgens de "regels" zijn wij geen drum corps, maar de muziek, shows en mentaliteit zeggen anders.

Ik speel daar 1e trompet en de solo partijen. De muziek is vaak zo geschreven dat er regelmatig noten in het hoge register voorbij komen en er verwacht wordt dat ik deze dan ook ten alle tijden kan spelen. Ik heb jaren geworsteld met het hoge totdat ik ineens het licht zag (zie één van mijn vorige posts in dit topic) en. Een mooie G3 is nog een eind weg, maar ik begin hem wel te "horen". Een E3 raak ik wel bijna altijd. Ik merk alleen de laatste tijd dat ik, nu ik tijdelijk op mijn backup toeter blaas, ik de E3 niet altijd heb. Op mijn hoofdtoeter raak ik 'm wel goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 22:03 

Ik speel in het NHJFO
Kom maar een keertje kijken.
Ik zal daar tijdens het concert een paar van die beloofde E3-s op Bb trompet voor je blazen.

Ik word moe van mensen die anderen afkraken uit jaloezie.. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 22:03 

[quote="gerbio"

groeten gerbio.[/quote]

Een D2 is niet hoog hoor, ik hoop voor jezelf dat je een D3 bedoelt. :(

Het hoogste wat ik ooit zelf kreeg voorgeschoteld in een fanfare partij was een F3, daar heb ik wat voor moeten doen maar hij is er wel gekomen.
Zelf ken ik een amateur die ten allen tijde een G3 speelt alsof het niks is, ook voor mij ongeloofelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 22:06 

Inderdaad.
Gerbio..
Een D2 is in de balk
Een D3 erboven.
En anders neem ik aan dat je nog niet langer als/dan 2/3 jaar speelt. En dan hoef je je nergens voor te schamen. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2006 22:40 

dat is toch het topic?? hoe hoog kan je? lekker een beetje opscheppen.

je doet moeilijk :P

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur