trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2006 12:15 

Je hebt gelijk, het omgekeerde is ook waar.

Daarom zijn er dan ook zo weing echte goede leadtrompettisten hé!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2006 19:21 

Ik heb net toevallig gisteren een A3 gespeeld. T gaat bij mij steeds beter in de hoogte, maar bij de E3 moet ik wel stoppen met muziek maken, want dan word het piepen.

Ach, en de mensen die dit soort topics maar zinloos vinden: deze topics zijn ook zinloos, aan hoog piepen heeft (bijna) niemand wat, maar het is gewoon leuk om soms eens te proberen hoe hoog je nou eigenlik kan. Trompettisten zijn nou eenmaal gek op extreme dingen, dus ook op hoge noten :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2006 19:23 

Gister kwam ik extreem hoog bij de Bb3 :roll:
Maar dat zeg tniks over de rest van mijn spelen.
Misschien is dat wel het enige wat ik kan?

(en ze leefden nog lang en gelukkig)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2006 08:44 

Misschien is dat wel het enige wat je kunt meten.
Hoe je muziek maakt, daar zullen de meningen altijd over verschillen. De een vindt het mooi, de ander vindt er geen bal aan.

Een ander, nieuw topic zou kunnen zijn:
'Hoe lang kun je een noot aanhouden'
Hier kan iedereen dan ook weer lekker overdrijven en opscheppen :wink: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2006 10:19 

In ieder geval moeten we met z'n allen ervan af om ons te schamen dat hoge noten leuk en spectaculair zijn. Het is één van de leukste dingen die je kunt doen op een trompet. Het is ook één van de moeilijkste dingen, maaar dat maakt het juist zo'n uitdaging.

Het is uiteraard niet het enige doel en muzikaliteit is belangrijker, maar als je met al je muzikaliteit een C3 niet raakt klinkt het onmuzikaal, of je dat nu wilt of niet. Dat is de realiteit van heel veel trompettisten.

Een G3 is uiterst nastrevenswaardig en ook voor iedereen haalbaar. Laten we daar eens vanuit gaan. Of je dan vervolgens ook lead kunt spelen is inderdaad afhankelijk van heel veel andere zaken, maar een fijn bereik van Fis klein tot G3 is het minste wat je als ambitieuze trompettist mag verwachten. Dat wil niet zeggen dat je niet goed bent als dit niet lukt, maar het wil ook zeggen dat je er wellicht nog niet helemaal bent. Altijd wat te leren dus.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2006 10:51 

Ik moet altijd wel lachen als ik tijdens een optreden of show een C3 of hoger speel en de rest van de band mij met een scheef gezicht aan zit te kijken :D

Ze kunnen ook niks hebben daar :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2006 19:36 

Makke schreef:
Ik moet altijd wel lachen als ik tijdens een optreden of show een C3 of hoger speel en de rest van de band mij met een scheef gezicht aan zit te kijken :D

Ik vraag me af of andere mensen dan trompettisten überhaupt die hoge tonen horen. Trompettisten vinden dat leuk en weten van elkaar hoe lastig het is, maar de meeste mensen horen gewoon een hoge noot net als op een piano of een dwarsfluit.
Wat wel leuk uitziet is daat rooie hoofd achter die toeter, dus misschien dat daarom de mensen wel omkijken.

Dat wil niet zeggen dat wij trompettisten dit niet leuk moeten vinden. Je bent nu eenmaal trompettist of niet, doe je niks aan. Ik herken de trompettist in mijn jonge leerlingen vanaf het moment dat ze hoog willen spelen. Dat zijn de echte en daar begint ook de strijd. That's life as we know it :)

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2006 19:43 

Ik ben helemaal blij, afgelopen zondag een top100 allertijden optreden gehad in Beverwijk, we speelden radarlove van the Earring en ik had als slotnoot een heerlijke D#3!! dat was gaaf de hele zaal stond op z,n kop!! zo mooi is dat :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur