trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Proefspel Marinierskapel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 07:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2006 13:13 

Robert66 schreef:
Welkom op hét trompetforum!
En veel plezier, succes bij de Marinierskapel
(waarvoor je blijkbaar niet in de marine hoeft te zitten :? , of word je doordat je in de kapel zit marinier?) :wink:

Hij is member vanaf 2002 :wink:

Je wordt volgens mij inderdaad marinier als je in de kapel komt. Je krijgt officieel een aanstelling in het leger.

Profiel  

Berichttitel: Marinier?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2006 15:04 

Dat klopt,

ik moet nu eerst in oplleiding voordat ik mag beginnen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2006 09:34 

Dus ik zie je nog niet 20 mei in Maastricht? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2006 12:35 

Citaat:
Je wordt volgens mij inderdaad marinier als je in de kapel komt. Je krijgt officieel een aanstelling in het leger.

Het proefspel is pas het 1ste deel van je sollicitatie bij een krijgsmachtorkest, als je daar goed genoeg bevonden wordt, volgt deel 2: de keuring die iedere militair ondergaat(als muzikant moet je voldoen aan de laagste eisen, maar daarvoor moet je wel in goede conditie verkeren....er zijn verschillende clusters 1tm4....cluster 4 is benodigd als je bij de commando's wilt...dit ter indicatie) Voldoe je daaraan, dan volgt het 3de en laatste deel...de algemene militaire opleiding.....die verschilt per krijgsmachtonderdeel....meestal is zo;n opleiding aangepast aan de eisen waaraan je moet voldoen om als muzikant in het leger te kunnen functioneren, maar er worden ook dingen aangeleerd die je als muzikant nooit zal gebruiken, maar wat je wel als "militair" moet weten...oftewel de basiselementen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 mei 2006 16:17 

Ja, dat klopt allemaal. Wat ik wel raar vind, is dat het heel erg verschilt per onderdeel van de krijgsmacht. Bij de Fanfare van de Landmacht "Bereden Wapens" zitten mensen die bijvoorbeeld geen psychologische test gehad hebben omdat ze "toch maar muzikant" zijn. Van andere mensen hoor ik weer dat er wel een psychologische test afgelegd moet worden. En je kan niet verder voor zover ik weet als je de psychologische test niet hebt gehaald. Pas als je dat gehaald hebt, mag je pas een lichamelijke test doen. Heel raar dat daar zoveel verschillende verhalen over zijn. Ook de lengte van de AMO schijnt nogal te verschillen. Ik ken iemand die net de opleiding voor de Kapel van de Luchtmacht heeft gedaan...Die was ongeveer 4 maanden bezig. Van andere mensen heb ik weer gehoord dat ze maar 1 maand hoefden...Al met al blijft het een raar wereldje...defensie...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur