trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha YTR 9335
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 09:23 

Als ik aan Erik's verhaal mag toevoegen dat er geen 'tussenhandel' aan Hub's instrumenten hoeft te verdienen.
Dus wellicht verdient Hub (en van mij mag het) net zo veel als Straub, Taylor, Eclipse, etc. aan een instrument, maar verder niemand. Die andere merken worden toch vaak door winkeliers verkocht.
Ik denk dat daar ook een groot prijsverschil tussen zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 11:00 

Als je een Eclipse, Straub of Taylor, Calicchio, V-Raptor bij de instrumentmaker zelf koopt dan betaal je hetzelfde als in de winkel. Eclipse, Straub en Taylor vragen gewoon meer voor hun instrumenten, dat heeft niets met tussenhandel te maken. De tussenhandel (importeurs) zitten alleen tussen de grote merken zoals Bach (Gewa), Getzen (Jic), Kanstul (Hanssen), etc. Die nemen zelf ook nog wel behoorlijk wat marge, dat loopt wel op tot zo'n 500,- per toeter.

Bij Yamaha zit er weinig prijsverschil tussen de verschillende winkeliers en distributeurs en landen. We betalen in Europa ongeveer hetzelfde als in Amerika voor een Yamaha, dat kan ik niet van Bach, Getzen of Kanstul zeggen (om er maar een paar te noemen).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 12:17 

Hoewel prijs zeker geen onbelangrijk element is bij bepaalde afwegingen, ben ik meer geïntresseerd in de kenmerken (over de volle breedte) van een instrument. Dus wat mij betreft terug naar de oorspronkelijke vraag: Wie heeft (speel-,) ervaringen met de nieuwe Yamaha YTR 9335 CHS Bb of NYS Bb. Bijv. heeft iemand ervaring met de leadpipe types MB1 of MC2? Wat betekent het minder dik worden van het materiaal voor klankkleur , aanspreken e.d. . Hoe zit het met de uitloop van de beker?. Gisteren heb ik de Gouden B7 van Freddy mogen uitproberen. Wat mij opviel is dat de demper behoorlijk diep in de beker verdwijnt . Daarnaast dat ook het instrument makkelijkere in de hoogte aansprak dan bijv mijn eigen (oude 2e hands, onbekend type ) Hub van Laar met een smallere uitloop? :? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 14:11 

Ik kan je alle ins en outs uitleggen maar je kunt beter naar een winkel gaan om de desbetreffende trompet uit te proberen.

Als ik je precies de kenmerken opnoem van de 9335NYS kan ik je nog minstens 10 modellen van verschillende merken opnoemen die dezelfde kenmerken hebben. Daarnaast moet je ook veel verschillende toeters uitproberen om tot een goed oordeel te komen.

Maar hier de kenmerken als je er iets mee kunt :

- de trompet spreekt erg makkelijk aan
- de intonatie is erg goed
- de "slotting" van de noten is erg goed
- hij is alleen in zilver verkrijgbaar
- 1050gr, 125 mm beker, ML boring (,459")
- hij klinkt iets ronder en voller dan een Bach 37/43, meer klassiek, waarschijnlijk door de leadpipe die wat sneller open gaat.
- hij is zo allround als een allround trompet kan zijn, hij is voor een klassieke trompettist gebouwd maar jazztrompettisten spelen er ook op. Ook als leadtrompet klonk hij erg goed.

Maar ik zou voor dat geld een custom trompet laten bouwen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 15:32 

Nu we dan toch bezig zijn, kan iemand me wat vertellen over de specificaties van die (nieuwe?) van Laar B8?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 16:53 

De B8 heeft een grote beker (een soort Bach 72), ook qua diameter. Volgens Hub is hij toevallig tot stand gekomen in samenwerking met Rob Bruynen. Hij moet er erg mooi uitzien en wordt alleen mat verguld gemaakt. Je moet deze trompet zien in de lijn van de Monettes, Getzen Genesis, ect. als ik het goed heb begrepen. Dus grote beker, zware doppen, ronde stembocht, amado waterkleppen als ik de foto bekijk. Volgens Hub werd ie erg goed ontvangen op de ITG en vond men hem op een Monette lijken, maar dan met wat meer projectie.

Ik ben ook benieuwd, daarom ga ik binnenkort maar weer eens bij Hub langs als hij een nieuwe serie trompetten af heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 17:10 

Citaat:
als ik de foto bekijk

Kan je die evt hier posten of misschien aan mij doormailen?? ik ben wel benieuwd enaar :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2006 17:38 

baszz schreef:
Citaat:
als ik de foto bekijk

Kan je die evt hier posten of misschien aan mij doormailen?? ik ben wel benieuwd enaar :)

zie de vorige pagina...

Of kijk op Hub's site bij ITG

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur