trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Spelen van 1e Trompetpartijen van HaFaBra muziek
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 18:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2003 21:00 

nou niels als dat zo zou zijn dan uh ken ik nog wel een paar die absoluut geen trompetist kunnen zijn en moeten worden (waaronder ik zelf)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2003 21:02 

niels {quot) Jeroen you have got a point!! En dan komt er nog eens bij dat je ook daar een beetje conditie voor moet hebben. een trompettist moet dus ook een lichamelijk redelijke condtitie hebben denk ik?!?!?!]

nou niels als dat zo zou moeten zijn dan denk ik dat ik nog wel een paar mense ken die dan volgens jou absoluut geen trompetist moeten zijn en worden (waaronder ik zelf)

Profiel  

Berichttitel: Re: Spelen van 1e Trompetpartijen van HaFaBra muziek
BerichtGeplaatst: 27 feb 2003 16:29 

Ik weet nog wel een leuke 1ste parijen voor je, Culbin Sands en Cauldron (Alexander Comitas), River Dance (eindigt op E3) Tijl Uilenspiegel 1ste cornet./

Als jij deze allemaal zonder moeite speelt dan moet je absoluut denken over een baan in de muziek

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 apr 2003 11:27 

fb" [quote="mi trompeta schreef:
Kun je de eerste partij van The Lord of The Rings misschien voor me regelen dan?
Misschien, maar zeker niet eerder dan in maart...
De "verkorte" versie valt me trouwens nogal tegen. Alles een toon lager (alsof een uitm. orkest niet hoog of in ## kan spelen), relatief eenvoudige signaaltjes (die kenmerkend zijn voor de trompetpartij) nog eenvoudiger gemaakt en voor het gemak deel 2,3 en 4 maar nagenoeg helemaal weggelaten. Deel 5 ("Hobbits") bevat modulaties die er absoluut niet thuishoren en die zeker niet subtiel aangebracht zijn. Jammer. \quote="fb"]

Hee FB, hoe staat het met de hierboven vermelde belofte :?:

Het lijkt me namelijk wel een leuk stukje. --> I'm waiting :wink: :lol: :D

Laatst bijgewerkt door mi trompeta op 14 mei 2003 13:17, in totaal 5 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 apr 2003 12:49 

Transcripties van symfonische muziek worden wel vaker in een andere toonaard geschreven, er zijn gewoon toonaarden die beter klinken voor een hafabraorkest dan voor een symfonisch orkest. De arrangeur zal wel weten wat hij gedaan heeft met die toonaardverandering. Dé toonaard is naar mijn mening nog altijd Eb... maar je kan niet alle muziek in Eb gaan schrijven hé...

En tjah, dingen weglaten... zal het ietsje makkelijker willen maken hebben zeker...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2003 11:05 

Hoi mi trompeta,

Heb jij inmiddels de muziek van Lord of the Rings al ontvangen :?:
Ik heb deze nl. ook in mijn muziekmap zitten (speel 2e , maar kan aan 1e komen), wij hebben de voledige versie!

:idea: Als je verder nog moeilijke (hoge) stukken zoekt is 'Noche de Abril' wel iets, dit is technisch redelijk moeilijk (qua samenspel) en de 1e (en 2e) trompet heeft veel e3-tjes en zelfs een a3 (wel tussen haakjes). Ik speel deze in harmoniebezetting, maar heb een geluidsopname van de Fanfare Koninklijke Landmacht (best wel mooi!).

Groetjes Esther.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2003 12:10 
Moderator

Ja die is inderdaad goed.
Reactie van Maino Remmers schijnt geweest te zijn: komt het dichtste in de buurt van de bedoeling van het stuk...... :wink:
Maar het is wel een loodzwaar ding, zeker als daarvoor Windows of the world is gespeeld( erg goed fanfare arrangement van Floris vd Kooij, helaas teniet gedaan door de uitgeverij :cry: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur