trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuweling Eb
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 08:37 

off-topic, en waarschijnlijk ook al duizend keer besproken op dit forum ...

Eens goed ingespeeld op de je es, oefen je volgens mij thuis best op je standaard bes-trompet, als je dat tenminste nog kan opbrengen. Sinds ik thuis een super Schilke Es-cornetje en heerlijk Mahillon Es-bugeltje heb liggen, en bij de verschillende orkesten ook nog maar enkel Es speel, moet ik tot mijn schande toegeven dat mijn 'gewone' trompet en bugel een laagje stof aan het verzamelen zijn. Hoogte en kracht vormen momenteel geen probleem, maar het fijnere zachtere werk gaat erop achteruit, dus ik ga me opnieuw een paar maanden thuis moeten bezig houden op mijn ouwe getrouwe bes-trompet :)

De combinatie Es/Bes, zoals broek76 ook al zegt, is volgens mij perfect haalbaar. Eénmaal je aan de verschillende intonaties gewend bent mag dit geen probleem vormen.

Vraagje voor a3aan : is Warburton geen erg prijzig verhaal ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 13:40 

Antwoordje voor Captain:

Een paar centjes zal het wel kosten, maar het zal geen aanslag op je bankrekening plegen hoor...
Als ik de ruime keus zo zie, is het het geld wel waard. Een Monette of GR mondstuk is veel duurder, en daar moet je ook nog veel langer op wachten...en dan maar kijken of het wat is als je het eindelijk hebt... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 17:40 

Ehm A3aan: er is in Nederland een winkel die in GR's handelt, dus dat is gewoon uit te proberen.

wat de monette betreft heb je gelijk....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 18:11 

Oeps....hehehehe...da's waar....
...dat krijg je er van als je altijd op bach of bach-kopieen speelt....de rest hou je niet bij :oops: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 18:02 

Warburton mondstukken kosten rond de 100 euro, Gr,s rond de 140 euro.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 18:30 

volgens mij heb je voor minder geld ook een prima mondstuk,maar zoals ik al eerder zei probeer eerst maar eens een tijdje aan die cornet te wennen anders is de kans denk ik groot dat een ander mondstuk over een paar maanden niet meer voldoet en heb je je centjes voor niks uitgegeven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 19:19 

Dat is ook weer zo, misschien dat er iemand in je trompetkennissenkring een mondstuk heeft dat je lenen kan???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2006 10:36 

goedemorgen.

Ik speel al een tijdje eb cornet nu, zit in het njfo en brassband rijnmond op eb. Ik heb een gewone yamaha eb cornet en speel een 7D4d mondstuk. (de denis wick "s" maar dan van yamaha) dit mondstuk is diep en heeft een mooi klankje. Als het boven de A komt kan het niet hard met kern en dat is soms wel is nodig. Dan zet ik er een schilke 12A4A op. Ik vertel nu me geheimen he. :wink: Op dit mondstuk kan ik loeihard. Bij orkesten als rijnmond en het njfo is het volume soms echt gigantisch, en dan is het belangrijk dat je nog steeds kan overheersen waar nodig. Bij de schilke is het minder mooi, maar het gaat om het effect he. In koralen gebruik in weer dat diepere mondstuk. En bij deze opmerking snij ik weer een ander toppic aan, maar waarom moet het allemaal open en rond? Ik vind het snijbranden over een orkest heen ook wel wat hebben... 8)

Ik hoop dat je er wat mee kan, en ik adviseer je gewoon op een klein plat mondstuk te nemen. Kaak open en het is best rond dan. Je lucht eerst door je neus en bijholtes en zo.

groeten gerben

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur