camel schreef:
hmm
ok
een cadens is een mogelijkheid voor de solist om te laten horen wat hij technisch en muzikaal in huis heeft. Soms uitgeschreven, dan is het meestal redelijk rubato, soms niet uitgeschreven, en dan kan men, mits binnen de stijl van het stuk, zich helemaal uitleven.
Als de cadens uitgeschreven is, is het helemaal aan de muzikant om er een eigen draai en stijl aan te geven, nogmaals, binnen het karakter van het stuk, maar ook hier geldt, volg je eigen lijn.
de cloe van het verhaal: ik heb geen opname, maar het is redelijk tegenstrijdig om de interpretatie te willen horen, van iets waar je zelf een interpretatie aan moet gaan geven.
Dat komt bij mij voort uit de wil om eerst zelf de dingen uit te zoeken, en dan pas te gaan luisteren wat anderen ervan maken. Dan ben je dus nog op geen enkele manier door wie dan ook beinvloedt.
anyway, mijn nutteloze bijdrage op dit nachtelijke uur
Maar het is toch wel handig als je het stuk van te voren hoort zodat je interpretatie een beetje binnen het stuk valt. Stel je voor dat je hem zo langzaam of snel neemt dat het niet aansluit bij het stuk is het ook lelijk.
Graag wil ik dus een opname horen van Return to Ithaca