Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
rproost
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 apr 2006 22:01 |
|
Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06 Berichten: 344 Woonplaats: Zutphen
|
|
Ben erg blij met mijn Curry 5DE.
Kan er qua klank alle kanten mee op en knalt ook makkelijk een eind boven de balk uit.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 16 apr 2006 13:49 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
|
Als je het geluid van de 1 1/4C wilt houden maar wel makkelijker de hoogte in wilt, zou je eens kunnen kijken bv naar een Reeves 43M, een GR 67MX, Warburton 3M of SV, of een Monette B4 (de Kanstul kopie dan, scheelt je € 200,-).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
toet'n!!
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2006 15:24 |
|
|
|
ik speel op VB 1-1/2 C....bevalt me goed. Mssn dat als ik ooit hoger moet spelen als nu dat ik dan ook op zoek ga naar wat anders..nu komt t niet hoger dan de hoge a.....ja weet ik veel hoe dat allemaal precies heet. Bij ons orkest heet de a boven de balk een hoge a....jullie snappen me vast
edit: ik heb ook nog een merkloze (uit china, mocht ik gratis meenemen uit de muziekwinkel)...hij is fijn om eventjes op te spelen en is ideaal voor de hoogte....maar als ik er te lang op speel schiet mijn bovenlip er overheen...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pim
|
Berichttitel: Geplaatst: 29 jun 2006 23:39 |
|
Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01 Berichten: 352 Woonplaats: Hilversum
|
|
het licht denk ik ook een beetje aan je embouchure.
ik heb dezelfde vraag een tijd geleden aan mijn leraar gesteld, en die vertelde mij dat het licht aan je embouchure, als die het aankan kan je wisselen(eigenlijk moet je op zoek naar een mondstuk dat voor jou alle 2 bied, hoog en klank, en die heb ik nu ook gevonden) maar bij mij was het niet aan te raden, omdat mijn lipjes er niet tegen konden. dus voor mij was er geen mondstuk wisselen bij, maar gewoon opzoek naar iets dat jou bied wat je wil, hoog en geluid.
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
paulus trompettus
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 jul 2006 12:38 |
|
|
''het licht...'' licht met ch  ?
haha euhm.. van mondstuk wisselen is natuurlijk niet slim, zo laat je je lippen nooit wennen aan één mondstuk. Ik speel zelf op een bach 1C, vrij groot dus.. Ik zou voor het mondstuk kiezen met de mooiste, volste klank.. en daar veel op oefenen, dan komt de hoogte vanzelf goed. Klank is altijd belangrijker dan hoogte.
_________________ Een dag niet getrompetterd, is een dag niet geleefd!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 jul 2006 14:45 |
|
|
Soms is het wisselen van mondstukken geen keuze maar een must.
Het is dan handig dat je verschillende mondstukken aankunt. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pim
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 jul 2006 14:48 |
|
Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01 Berichten: 352 Woonplaats: Hilversum
|
|
ik heb zelf ook op verschillende mondstukken gespeeld, om hoogte en klank te krijgen, maar uiteindelijk heb ik iets gevonden wat het voor mij doet. tis gewoon een 7C maar daarmee heb ik de meeste klank, meeste volume, en een berijk tot F3. mijn leraar rade mij ook af om steeds van mondstuk te wisselen, omdat t slechts een tijdelijke oplossing is, en het op de lange termijn zelfs slechter kan gaan werken.
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
broek76
|
Berichttitel: Geplaatst: 31 jul 2006 11:31 |
|
Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24 Berichten: 547 Woonplaats: venhorst
|
paulus trompettus schreef: ''het licht...'' licht met ch  ? haha euhm.. van mondstuk wisselen is natuurlijk niet slim, zo laat je je lippen nooit wennen aan één mondstuk. Ik speel zelf op een bach 1C, vrij groot dus.. Ik zou voor het mondstuk kiezen met de mooiste, volste klank.. en daar veel op oefenen, dan komt de hoogte vanzelf goed. Klank is altijd belangrijker dan hoogte.
niet iedereen wil dezelfde klank uit z'n toeter krijgen dat scheelt ook weer per muziekstijl.
dus wat is dan de mooiste klank?
|
|
| Omhoog |
|
 |