trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2006 11:51 

ik vind het ook leuk om eens lekker te kunnen 'doorgaan'.
zolang het maar niet geforceerd klinkt. liever een c3 mooi en vet dan een E erboven piepen.

ik fiets veel (dit jaar al 3000km).
fietsen door mooie landschappen, gezellig kletsen met de vrienden. maar wat ook leuk is. is dan de laatste 10 of 20 km rijden als een halve gek. of die berg omhoog knallen alsof je leven ervan afhangt.

ik vind de twee een beetje vergelijkbaar. het moet kunnen. als je er op een concert maar niets mee kapotmaakt, heb ik er geen problemen mee

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2006 12:24 

het lijkt me niet meer dan normaal dat je bij HAFABRA muziek gewoon speelt wat er staat als het hoger moet zegt de dirigent het wel.
bij een bandje met een blaassectie van drie man ligt het natuurlijk heel anders,bij ons overleggen we gewoon met z,n drieen wie wat speelt dan krijg je nooit scheve gezichten.
soms stellen de andere blazers het op prijs en soms niet(en soms is het orgineel gewoon te hoog voor mij).
wij beginnen regelmatig een half uurtje eerder als de rest om dat soort dingen te proberen en te overleggen en dat werkt erg prettig moet ik zeggen vaak ga je in dat half uur meer vooruit als sectie dan op een hele repetitie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2006 21:13 

Wie kickt op hoge noten moet morgen (zondagmiddag 13 mei) naar de Toomler in A'dam komen naar een concert van de Holland Big Band. Ik zal al blij zijn als ik alle opgeschreven noten eruit krijg... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2006 16:44 

broek76 schreef:
het lijkt me niet meer dan normaal dat je bij HAFABRA muziek gewoon speelt wat er staat als het hoger moet zegt de dirigent het wel.
bij een bandje met een blaassectie van drie man ligt het natuurlijk heel anders,bij ons overleggen we gewoon met z,n drieen wie wat speelt dan krijg je nooit scheve gezichten.
soms stellen de andere blazers het op prijs en soms niet(en soms is het orgineel gewoon te hoog voor mij).
wij beginnen regelmatig een half uurtje eerder als de rest om dat soort dingen te proberen en te overleggen en dat werkt erg prettig moet ik zeggen vaak ga je in dat half uur meer vooruit als sectie dan op een hele repetitie.

jah idd, ik speel bij hafabra dingen ook altijd gewoon braaf wat er staat. maar met de bigband wil ik nog wel is zoeken naar hoog, maar klinkent binnen het accoord.
heb trouwens vorige week een E3 gespeeld... en heel ff een F3, maar dat was meep piepen dan spelen. op een concert vaak niet veel meer dan een C3 of D3 mss

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2006 15:35 

Ja, ik speel ongeveer 7 jaar, maar mijn leraar (Sef Pijpers Sr.) legt bij de lessen meer de nadruk op lange noten, speeltechniek, tongslag en muzikaliteit. Ik zelf ben zo iemand die thuis dan wel de hele dag hoge noten probeert te piepen, maar dat is omdat ik nog redelijk jong ben (15) en omdat mijn vader vrolijk een E4 speelt :P En nee, ik vergis me niet in het octaaf :!: Ik zelf kom niet hoger dan D3, soms Eb3 of E3, Ik speel 1e trompet bij de Gildenbondsharmonie Boxtel (ooit van gehoord :P ?) Ik heb niet echt hoger nodig, maar ik wil toch wel aan de hoogte werken, ook al is klank veel belangrijker! Ik had nog wel een vraagje aan de mensen die wat hoger kunnen.. Als je tussen de G2 en G3 speelt, krijgen jullie dan ook een opgezette nek? Ik krijg dat nl. al vanaf een G1 8O Maar daaraan ben ik nu aan het werken!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2006 17:54 

ik speel vanaf mn 9e (nu bijna 7 jaar) en ik kom tot de c3 ik had ook ongeveer een jaar geen les meer, dus echt proberen ofzo is er ook niet van gekomen. mijn leraar zegt dat ik tot de f3 kan komen maar dat word dus veeeel oefenen. ik ben benieuwd of het me lukt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2006 22:32 

ff een update :P

Weer rustig embouchure aan het opbouwen na het omzetten, vakantie is daarvoor ideaal. Zit nu weer stabiel rond G2. Als ik een goede dag heb zit de C3 erop, maar wel maar even :P Flexibiliteit zit echt goed, over 2 octaven spelen gaat prima. Nu kijken dat ik over die G2 heenkom met het stabiele punt. Uithouding is wel nog steeds vrij mager.

Als er vorderingen zijn mogen de eventuele geinteresseerden dat hier lezen :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2006 22:57 

Sjiek man , voor november moet je in vorm zijn wa, dan moeten we aan de bak :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur