trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Drumline op tv
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2006 11:22 

Als het geen DC was, wat was het dan? Ze hadden het in de film ook over traditioneel, en dat ze dat zo moeilijk vonden... geen gewone S&MB vlgs mij. Maar we hebben hier ook een forummer die bij Beatrix speelt, ik ben benieuwd naar zijn mening.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2006 17:06 

Ruli schreef:
Als het geen DC was, wat was het dan? Ze hadden het in de film ook over traditioneel, en dat ze dat zo moeilijk vonden... geen gewone S&MB vlgs mij. Maar we hebben hier ook een forummer die bij Beatrix speelt, ik ben benieuwd naar zijn mening.

Drum & Bugle-corps hebben geen trombones en sousafoons en dat hadden de bands in de film wel. Daarnaast zijn er in een drumcorps alleen brassinstrumenten met bekers naar het front.

Ik zit overigens zelf ook in dat wereldje ;)

DCI.org schreef:
Drum corps members come in three forms: Brass, percussion and color guard. Within the brass line, there are five different instruments: The trumpet (soprano voice), the mellophone (alto voice), the baritone (tenor/baritone voice), the euphonium (baritone voice), and the contrabass (bass voice).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2006 17:25 
Ruli schreef:

Jij bedoeld Christiaan (Chris_sop) ?

Makke schreef:

Drum & Bugle-corps hebben geen trombones en sousafoons en dat hadden de bands in de film wel. Daarnaast zijn er in een drumcorps alleen brassinstrumenten met bekers naar het front.

inderdaad, gewoon een Highschool Marchingband, maar ik vond het een leuke film :P

Berichttitel: drumline
BerichtGeplaatst: 18 aug 2006 18:35 

hoge trompetten..... leukste stukje vond ik "o when the saints" door een virtuoos spelende trompettist....... duurt slechts enkele seconden. Veels te kort. Jammer dat jullie dat hebben gemist. :wink:

Heb de film deze week niet gezien, maar heb hem wel op DVD .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2006 19:59 

Makke schreef:
Ruli schreef:

DCI.org schreef:
Drum corps members come in three forms: Brass, percussion and color guard. Within the brass line, there are five different instruments: The trumpet (soprano voice), the mellophone (alto voice), the baritone (tenor/baritone voice), the euphonium (baritone voice), and the contrabass (bass voice).

...weer wat geleerd!!
Waar in "dat wereldje" zit jij Makke?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2006 13:11 

Ruli schreef:
Waar in "dat wereldje" zit jij Makke?

Ik zit o.a. in een S&MB die uitkomt in de A-class van de DrumCorps Nederland (DCN) competitie. Ik kende het drumcorps wereldje helemaal niet zo goed totdat ik bij deze vereniging ging spelen en meedeed aan deze competitie. Ook wij zijn geen drumcorps omdat wij ook sousafoons, trombones en baritons hebben. Niet dat ik ermee zit verder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2006 14:46 

Vaders zijn best leuk,
Volledig verrast komt mijn vader aan lopen (net) met een DVD in zijn dat hij Drumline had opgenomen, misschien dat ik het wel leuk zou vinden.

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2006 15:03 

Erik v/d Heijden schreef:
inderdaad, gewoon een Highschool Marchingband, maar ik vond het een leuke film :P

Als ik het mij goed herinner ging het niet om "high school marching bands" (=middelbare school), maar wel om "college marching bands" (universiteit).

De meeste "marching bands" in de VS hebben een harmonie-achtige bezetting (met fluiten, klarinetten en saxofoons), maar er bestaan ook "all brass" marching bands.

Een Amerikaanse vriend van mij en zijn vrouw zijn beiden lid geweest van de marching band van de Ohio State University (1 van de grootste universiteiten in de VS). Die band bestaat uit 200 koperblazers: es-cornetten, trompetten, bugels, melophones, "marching baritones" (met de beker naar voor gedraaid), trombones en sousafoons. Plus drumline uiteraard... Ik heb daar video's van gezien: indrukwekkend... en het klonk nog behoorlijk goed ook ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur