trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HvL
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Subaru?
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 10:14 

Theo van Kampen schreef:
Overigens Trompettor, vLaar is toch toch de naam van een gewezen West-Friese supermarktketen?

Nee 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 11:10 
Moderator

Ga je een Subaru kopen, Theo? (zie onderwerp op je post) toch wel een impreza zeker?

Profiel  

Berichttitel: Re: Subaru?
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 12:21 

baszz schreef:
Hee Theo, nee toch niet, er zit een heel groot verschil in het geluid van m,n straub tenopzichte van de B5, helderder en veel opener in laagte en hoogte.

Daarnaast vind ik de Straubs niet echt goed werken in big band secties. Ze geven te weinig projectie en te weinig feedback. Daar heeft de HvL serie geen last van, integendeel zelfs.

De nieuwe samenwerking tussen Taylor & Straub zal dit euvel ook wel verhelpen, denk ik zo.

Profiel  

Berichttitel: toet toet
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 07:20 

]
Citaat:
Ga je een Subaru kopen, Theo? (zie onderwerp op je post) toch wel een impreza zeker?

Nee man, een B5 natuurlijk!!

Effe alle crazyness op een stokje, Baszsz, zou het grote verschil tussen je Straub en de B5 ook niet veroorzaakt kunnen worden door die gigantische gap die jij hebt bij je mondstukreciver nadat je de originele van Franz Straub er bij Hubertus vanaf heb laten halen en vervangen hebt door eentje van Hub?
Ik wil je niet gek maken hoor, maar het kwam zomaar in me op.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 07:45 

Of heeft het gewoon te maken met 2 verschillende instrumentenmakers die beide hun eigen manier hebben om een trompet te bouwen. Dus een andere leadpipe, stembocht, ventielhuis, beker, etc. Het kwam zo maar in me op.... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 11:31 

Ik heb net een interview gelezen met Bob- en Chuck Findley in de Sonic. Dan lees je dus dat Hub de eerste instrumentenbouwer is die Chuck heeft doen besluiten van zijn Calicchio af te stappen (waar hij dus al vanaf de 60-er jaren op speelde). Dat zegt toch wel wat. Naast Bob en Chuck spelen nog meer bekende trompettisten op een HvL. Petje af voor Hub die het ongelofelijke heeft bereikt door zijn vakmanschap. Hij is nu één van de weinige top instrumentenbouwers ter wereld. En waarschijnlijk de enige met zoveel grote namen in zijn klantenbestand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 11:35 

Ja gaaf he, en ik heb er een gekocht!! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 11:42 

Karel schreef:
Hij is nu één van de weinige top instrumentenbouwers ter wereld. En waarschijnlijk de enige met zoveel grote namen in zijn klantenbestand.

En jij verkoopt dan je Hub van Laar B1 na zoveel lofbetuigingen.... Je had hem moeten bewaren, ze worden later waarschijnlijk veel geld waard... :wink:

Serieus nu, er zijn gelukkig wel meer top instrumentenbouwers met grote namen. Naast Yamaha en Bach hebben Thein, Schagerl, Monette, Schilke, Eclipse, Calicchio, Inderbinen ook zeer veel grote namen in hun klantenkring. En dan vergeet ik er nog wel een paar. Maar Hub mag zeker niet klagen, de laaste keer dat ik er was moest hij er nog 75 bouwen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur