trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HvL
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 13:45 

erikveldkamp schreef:
Karel schreef:
Hij is nu één van de weinige top instrumentenbouwers ter wereld. En waarschijnlijk de enige met zoveel grote namen in zijn klantenbestand.

En jij verkoopt dan je Hub van Laar B1 na zoveel lofbetuigingen.... Je had hem moeten bewaren, ze worden later waarschijnlijk veel geld waard... :wink:

Serieus nu, er zijn gelukkig wel meer top instrumentenbouwers met grote namen. Naast Yamaha en Bach hebben Thein, Schagerl, Monette, Schilke, Eclipse, Calicchio, Inderbinen ook zeer veel grote namen in hun klantenkring. En dan vergeet ik er nog wel een paar. Maar Hub mag zeker niet klagen, de laaste keer dat ik er was moest hij er nog 75 bouwen...

Ja, je hebt gelijk :oops: Maar ik geloof dat jij ook iedere keer weer een betere vindt :lol: Ik zag dat je weer een andere B4 hebt. Wat is het verschil met je vorige precies? Ziet er trouwens erg mooi uit met die vergulde beker.
Ik vond die B1 van mij erg goed, tot dat ik dan die Bach Mt. Vernon tegen kwam die ik altijd al had willen hebben...... En je weet hoe zwak wij trompettisten zijn hé :wink: Maar nu speelde ik laatst op iemand zijn B4 en die vond ik zóó goed dat........ 8O : Maar ja , hoe vertel ik het m'n vrouw :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 13:53 

Citaat:
Karel: Maar ja , hoe vertel ik het m'n vrouw

Bij mij als volgt: Ik verkoop de één en koop de ander.

16C4 GP

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 14:03 

Bernard-B schreef:
Citaat:
Karel: Maar ja , hoe vertel ik het m'n vrouw

Bij mij als volgt: Ik verkoop de één en koop de ander.

Bij jou heeft het gewerkt zie ik :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 14:16 

Tja, elke keer als ik bij Hub kom (ik was er al een jaar niet geweest) zijn zijn toeters gewoon weer beter. Ik was in juli bij Hub om o.a. een lading trompetten te testen en was niet van plan om een andere te kopen, maar na 1 noot geblazen te hebben op deze B4 wist ik dat ik hem moest hebben! Ook Hub vond dat ik er veel beter op klonk. Vergelijk het met Monette die ook steeds zijn toeters update (maar dan voor een betaalbare prijs).

Deze B4 heeft een iets zwaardere beker t.o.v. de vorige en heeft daardoor een wat vollere klank. De rest is meer cosmetische update, nieuwe steunen, etc. Vergelijk het verschil tussen een Bach ML37* en een ML37. De lichtere beker heeft sneller een randje, de standaard gewicht beker is wat voller/vetter van klank. Ik maak het randje dan wel met mijn Bob Reeves 42ES. Mijn Mt.Vernon is ook zwaarder dan een normale ML37 en klinkt daardoor ook wat vetter in vergelijk met een standaard Bach ML37.

Maar misschien koop ik er nog wel een B5 bij tezijnertijd, die vond ik ook erg lekker spelen. Ik geloof niet dat de B4 veel beter kan dan dat ie nu is, maar daar zal Hub misschien anders over denken.

Het is daarnaast leuk om te zien dat Hub nu veel meer verschillende afwerkingen in zijn reperoire heeft zoals brushed gold, of zilver met gold trim.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 14:51 

Ja de verschillende afwerkingen zijn echt mooi, ik vond goud altijd wel gaaf maar vaak te duur, nu ik een B5 besteld heb en de keuze mag en kan maken tussen goud of zilver is het wel extra mooi.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 15:01 

Naar wat ik begrijp heeft de B5 een conische boring. Iets wat de Yamaha Z ook heeft. Ik vond de B5 die ik probeerde wel wat groter aanvoelen (minder weerstand) dan wat ik me van de Z-horn herinner. Als ik het zo eens volg is de B5 uitermate populair bij lead-spelers. Ik vond de B4 wel de perfekte weerstand hebben. Er is natuurlijk een verschil tussen proefspelen en een optreden van 2 uur. Dan kan een trompet, die in het begin zo lekker vrij speelt, wel eens tegen je gaan werken. Ik heb ooit een Callet XL-boring gehad, dus ik weet waarover ik praat.........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 15:15 

Even in het algemeen over Hub van Laar. Ik had het er afgelopen maandag op de les met mijn leraar over. Hij vindt de Bach-trompetten toch beduidend beter dan de Van Laars. Hij had het over een concert van het KCO dat zondag op tv was. Hij vond de trompetten bij het tutti-gedeelte niet stralen, te weinig briljant, terwijl Bach-trompetten dat naar zijn mening wel hebben. Daarentegen vindt hij de Van Laar-bugels van ongekende kwaliteit. Nu heb ik er zelf (nog) weinig tot geen verstand van, maar ik hecht veel waarde aan zijn mening. En daarom heb ik in het algemeen een lichte voorkeur voor Bach.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 15:26 

Ieder z,n ding toch, de een is helemaal gek van Bach of Yamaha terwijl de andere zweert bij van Laar, Eclipse, Straub oid..
Dat blijft het leuke van alle merken die er zijn, niemand speelt exact hetzelfde.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur