trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HvL
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 16:06 

Bernard-B schreef:
Citaat:
Karel: Maar ja , hoe vertel ik het m'n vrouw

Bij mij als volgt: Ik verkoop de één en koop de ander.

Verkoop je je vrouw?

Ik zie geen enkele reden waarom Frits Damrow geen aardige man zou zijn!
Hij is ook maar een mens, alleen kan ie toevallig onwijs geweldig trompet spelen!
Net als de meeste trompettisten is ook Frits gewoon een hele aardige vent!

Zelf vond hij een Yamaha overigens wel beter dan een Van Laar, maar dat zou ook aan de sponsorgelden kunnen liggen, natuurlijk! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 16:14 
Moderator

Of anders gezegd " wiens brood men eet, diens taal men spreekt"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 17:05 

Dehaanmuziek schreef:
Zelf vond hij een Yamaha overigens wel beter dan een Van Laar, maar dat zou ook aan de sponsorgelden kunnen liggen, natuurlijk! :wink:

Iedereen die een bepaald merk endorsed doet dat niet voor het geld. Ik geloof niet dat iemand rechtstreeks geld verdient door op een bepaald merk te spelen. Bij Yamaha worden de clinics wel gesponsord en krijgt de Yamaha artiest dus wel meer werk en dus meer inkomsten. Maar je speelt voornamelijk op een bepaald merk omdat je het prettig vind spelen. Chuck Findley heeft een week gratis achter de stand van Hub gestaan in New York omdat hij dat leuk vond!

Afbeelding

In de volgende Sonic staat deel 1 van een lang interview met de grote baas in Frankfurt die de nieuwe modellen van Yamaha mede heeft ontworpen. Dat was een erg leuk gesprek. Er komt ook een interview met Andrea Giuffredi in, dat was ook een leuk interview (wat mij betreft dan...). Maar dit terzijde.

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 31 aug 2006 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 17:17 
Moderator

Ik denk dat iemand het hier over Willy Huppertz heeft?

Is inderdaad een hele goede trompettist, alleen meer een Duits geschoolde trompettist dan een nederlandse. Dat zou het verschil kunnen maken.
Zegt ook denk ik iets over smaak, dan over gebrek aan kunde en gebrek aan inzicht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 17:20 

marnix schreef:
IZegt ook denk ik iets over smaak, dan over gebrek aan kunde en gebrek aan inzicht.

Het heeft veel met smaak te maken, maar ik blijf van mening dat je niet de klank van een trompet kunt beoordelen via een tv uitzending van een buitenconcert. Hoe goed je ook trompet speelt.

Ik heb heel wat radiouitzendingen terug gehoord van het Metropool orkest. Jan Oosthof klinkt in het echt toch heel wat beter dan via een gecompressed geluid via de radio of cd. De power van zijn geluid als je naast hem zit of in de zaal staat te luisteren heb ik nog nooit terug gehoord op wat van opname dan ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 18:26 

Het allerbelangrijkste blijft toch de bespeler zelf. Ik heb eens met een trompettist gespeeld die speelde op een 6310Z. Hij had een prachtige volle briljante klank. Zo'n geluid wat je meer zou verwachten van een zwaardere toeter zoals een Bach of Connstellation. Frits Damrow is ook zo'n voorbeeld die een prachtig toon heeft op de 8310Z. Maar hij klinkt denk ik net zo goed op een van Laar of een Bach. Het is en blijft dus degene die speelt. En dat moet je toch echt live horen en niet op radio of tv.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 20:59 

Karel: Maar nu speelde ik laatst op iemand zijn B4 en die vond ik zóó goed dat........ : Maar ja , hoe vertel ik het m'n vrouw.

Bij mij heeft het idd gewerkt. Anders kon jij er niet op spelen in P&B :wink:

16C4 GP

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2006 21:17 

Ja, dat was een fantastische avond toen in Porgy & Bess hé! Hoe vaak krijg je de kans om op dezelfde avond in P&B op een Bach Mt. Vernon én een HvL B4 te spelen?! :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur