trompet.nl > forum > Toon onderwerp - brassband de hoekpunten??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 09:45 

Ik heb weer wat nieuws opgevangen uit de Brass wereld...

Brassband de Hoekpunten schijnt een heuse hierarchie na te streven, wanneer de band uiteindelijk tastbaar word. Dus rangen en standen binnen de band. Dus als, ik noem maar een voorbeeld, gerbio word aangenomen als Principal (nu doe ik wel heel fantasie-vol hoor) dan kan de dirigent bijvoorbeeld vragen; ''Kolonel gerbio, wil je dat cornetstukje even spelen op maat 76?'' en dan Gerbio dan zegt ''hmm, dit stukje is niet uitdagend genoeg voor mij, ik schuif hem door naar korporaal jantje of pietje''

Als dit echt zo is, dan hebben we hier echt te maken met een sensatie. Deze band is niet alleen van het niveau Black Dyke, maar ook nog heel onderscheidend. Dus een Brassband waar de solostemmen nog witte handschoentjes hebben.

Waar ik dit ookalweer vandaan haal, weet ik niet meer... maar het zijn wel de laatste nieuwtjes omtrent BBDH. Ik heb ook vernomen dat de solo-hoorn partij dezelfde secundaire arbeidsvoorwaarden krijgt als bv. de Generaal (bastrombone) om de vacature nog aantrekkelijker te maken. Of dit waar is, moet nog blijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 09:54 

PieterBastrombone schreef:
Ben dat wel met Gerbio eens.. er word helaas niet echt met veel respect over deze brassband gesproken. Als je grapjes wil maken, ga je maar een kansloos topic openen in het offtopic gedeelte hier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 15:46 

Ik heb vernomen dat deze brass band naast de rangen ook met witte handschoenen zal spelen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 17:37 

Het doet mij deugd dat er al zo veel creatieve en soms ook bruikbare ideeen voor BBDH uit de brassband- en trompetwereld naar boven borrelen. Daarbij geeft het nieuws van Gianni (dat er nog maar drie vacatures op te vullen zijn bij BBDH, red.) aan dat er achter de schermen kei- en keihard wordt gewerkt om deze topbrassband tot een ware revolutie in brassbandland te maken.

Het is dus van eminent belang dat wij de mysterieuze en tot op heden nagenoeg anoniem gebleven initiatiefnemers van BBDH mentaal en in woord en daad blijven steunen door hen waar mogelijk van de nodige info, gespreksstof en powerboosts te voorzien.

Allerlei links naar websites en projecten die werkelijk niks met BBDH van doen hebben of ook maar kunnen hebben leiden alleen maar af van de geweldige ontwikkeling die gaande is binnen de brassbandwereld, waar we met zijn allen getuige van zijn via dit forum en waar deze website als geheel trots op mag zijn, de opkomst van BBDH.

Jammer dat deze soms toch opduiken in dit forum (zie bv. chaseaddict, red.), want dit geeft bepaald geen powerboost aan de hele discussie over BBDH en zou in het ergste geval zelfs het hele BBDH-bewustwordingsproces binnen de brassbandwereld in de war kunnen brengen. Ik zou dus willen zeggen tegen iedereen die BBDH een warm hart toedraagt: blijven focussen! Dat zijn wij David Thornton en de hele brassbandwereld zeker verschuldigd...

Laatst bijgewerkt door Marty P op 05 sep 2006 18:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 17:57 
Moderator

http://www.harrogate.co.uk/HARROGATE-BAND/link00a.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 18:13 

Heel goed Diederik, jij snapt wat ik bedoel met 'focussen'.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 18:32 

Marty P schreef:
(dat er nog maar drie vacatures op te vullen zijn bij BBDH, red.)

Zit je in de redactie, joh? :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2006 20:35 

ik hoop dat t eerste concert van BB DH in een grote zaal is, anders kom ik nog aan het staan straks... :lol: Als hier trouwens informatie over is, wil diegene dat dan meteen posten? Ik denk dat meerdere mensen hier vol verwachting(klopt ons hart) staan te wachten op de datum van t eerste concert!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur