trompet.nl > forum > Toon onderwerp - brassband de hoekpunten??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 20:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2006 14:08 

diederik schreef:
Anderzijds heb ik pas weer een wat ouder CD'tje van YBS gedraaid, met o.a." The devil in the deep Blue Sea " en "Land of the Long wide cloud" (Sparke) maar die klinken, behoudens wat rustige tussenstukjes, toch wel lekker strak!
.

YBS heeft volgens mij nooit the devil in the deep blue sea opgenomen... volgens mij is dat een cd van Williams fairey band.

on topic nu: bands die worden opgericht met de bedoeling alle beste muzikanten bij elkaar te brengen, zijn meestal geen lang leven beschoren. Als het geld op is, is het gedaan met de fun...
Zoiets moet groeien, je wordt niet van vandaag op morgen black dyke of YBS...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2006 15:38 
Moderator

defred1 schreef:
diederik schreef:
Anderzijds heb ik pas weer een wat ouder CD'tje van YBS gedraaid, met o.a." The devil in the deep Blue Sea " en "Land of the Long wide cloud" (Sparke) maar die klinken, behoudens wat rustige tussenstukjes, toch wel lekker strak!
.

YBS heeft volgens mij nooit the devil in the deep blue sea opgenomen... volgens mij is dat een cd van Williams fairey band....

Ik heb hem even gepakt en je hebt gelijk :oops: het is Fairey met een live-opname uit 1993 waarmee ze toen de nationale titel pakten. Het is fabelachtig uitgevoerd, na afloop gaan er seconden voorbij voor het applaus losbarst, geweldig. maar dit even terzijde, want m'n verhaal blijft natuurlijk hetzelfde. :wink:

En wat jouw eigen opmerking betreft: in Engeland heeft lange tijd zo'n (virtuosi-)Brassband bestaan: http://www.4barsrest.com/articles/2004/art384.asp
maar gezien het feit dat je mijn cd's al beter kent dan ik zelf, zul je dit ook wel weten 8) :D
(kijk eens naar de bezetting: Jim Shepherd, Brian Evans (Soprano) Peter Roberts nog op 3 e cornet!) Deze band had natuurlijk wel een heel ander doel (dan de Hoekpunten) , zoals je kunt lezen.

Laatst bijgewerkt door diederik op 11 sep 2006 18:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2006 16:33 

diederik schreef:
Ik heb hem even gepakt en je hebt gelijk :oops: het is Fairey met een live-opname uit 1993 waarmee ze toen de nationale titel pakten. Het is fabelachtig uitgevoerd:

Inderdaad, geweldige CD. Ik ga hem nu direct nog eens opzetten ;)

diederik schreef:
En wat jouw eigen opmerking betreft: in Engeland heeft lange tijd zo'n (virtuosi-)Brassband bestaan:(kijk eens naar de bezetting: Jim Shepherd, Brian Evans (Soprano) Peter Roberts nog op 3 e cornet!) Deze band had natuurlijk wel een heel ander doel (dan de Hoekpunten) , zoals je kunt lezen.

Ook nu bestaan er nog van die voorbeelden: De al eerder aangehaalde Brass Band of Battle Creek in de VS, De Hannaford Street Silver Band in Canada (bestaande uit muzikanten van een paar canadese symfonieorkesten, zoek hun website maar eens op) en natuurlijk het Nederlands Fanfare Orkest... (maar dat is uiteraard geen brassband ;) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2006 23:27 

bartjefrit schreef:
broek76 schreef:
dat bedoel ik dus met anders benaderen,vibrato kan erg mooi zijn maar de meeste brassbands overdrijven het en dat is jammer.

Je moet er inderdaad van houden; in jouw ogen is het overdrijven, voor de Engelsen is het waarschijnlijk gewoon standaard.

het zal inderdaad wel een manier van aanleren zijn en ik heb ook verschillende(zeer goede)brassband cd's in mijn collectie maar naar mijn smaak mag dat vibrato wel eens wat minder.
wat me wel erg aantrekt aan brassband muziek is de bezetting die vind ik mooier dan fanfare of harmonie,met alle respect(ik speel zelf ook in een fanfare)zou ik liever in een brassband spelen maar die vind je hier in de buurt helaas niet veel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2006 13:08 

De Hoekpunten houden zich aardig rustig de laatste tijd...

Nog nieuws onder de zon?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2006 13:16 

Waarschijnlijk dagen er geen muzikanten op als het repetitie is :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2006 14:55 

Ik zou gewoon maar even wachten tot na de herfstvakantie ;) echt waar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2006 15:49 

We hebben binnenkort top-overleg..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur