trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chet Baker, charlatan van de jazz
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 14:24 

Ik heb niks tegen Brood, ook niks mee trouwens.
Maar ik dacht ik wijzig zo weinig mogelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 16:14 
Moderator

Ik kreeg een belletje dat de link niet werkte? bij mij prima..... http://chetbakertribute.com/chet.htm
anderen met problemen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 16:43 

Wat een waardeloze collumn zeg... 'k Moet heel eerlijk bekennen dat ik geen groot fan ben van Chet, maar zo maar wat roepen slaat natuurlijk nergens op...

'k Heb hard gelachen om jouw reactie Hans :twisted:

diederik schreef:
Ik kreeg een belletje dat de link niet werkte? bij mij prima..... http://chetbakertribute.com/chet.htm
anderen met problemen?

Doet 't prima!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2006 20:10 

beste Hans en de mensen die de reactie van Hans grappig vinden,

Grappig? Iemand klinisch dood verklaren of zelfs dood wensen omdat hij een column heeft geschreven waarin staat dat hij niet gecharmeerd is van de muziek van Chet Baker is grappig? Roepen dat van Gogh dood moet omdat hij het niet eens is met de uitwassen van de moslim is grappig? Meer voorbeelden nodig?

Groet,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2006 20:29 

Ben het ook niet eens met de column over Chet Baker.....maar ja, achter al die harde woorden blijft het voor mij toch maar een kwestie van smaak. Al vind ik zijn aanval op Chet niet terecht, en vind ik het gewoon ronduit domme uitspraken.....ik kan de beste man zijn eigen domheid niet verwijten...

by the way...Over Herman Brood....ik kan iedereen aanraden de CD: "Back on the Corner" eens te beluisteren....
leuke blazers als Jelle Schouten...e.v.a.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2006 21:56 

Gèzz schreef:
beste Hans en de mensen die de reactie van Hans grappig vinden,

Grappig? Iemand klinisch dood verklaren of zelfs dood wensen omdat hij een column heeft geschreven waarin staat dat hij niet gecharmeerd is van de muziek van Chet Baker is grappig? Roepen dat van Gogh dood moet omdat hij het niet eens is met de uitwassen van de moslim is grappig? Meer voorbeelden nodig?

Groet,

Zeg Gèzz, leer eerst zelf eens goed lezen. De klinische dood is overduidelijk overdrachtelijk en een doodswens staat er zelfs in het geheel niet in.....
BTW, Chet Baker kan zich niet meer verdedigen dus het op de persoon spelen begint bij jullie eigen 'columnist'. Dit alles onder het bekende motto wie de bal kaatst ... , wie zijn billen brandt ...., boontje komt...... etc. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2006 22:53 

En Gèzz, getuige de reacties op jazzenzo ben ik niet de enige die er zo over denkt :
Beste Redactie,

Als u er zo zwaar aan tilt dat uw columnist persoonlijk wordt aangepakt, dan kan u dat misschien in de toekomst vermijden door voor de auteur in kwestie even kritisch te zijn als voor uw lezers. Inhoudelijk bestaat de gewraakte column immers uit niets anders dan enkele gratuite beweringen, op basis waarvan geen inhoudelijke discussie mogelijk is. Uw columnist speelt op die manier zelf puur op de man, en gezien de denigrerende toon van het artikel mag het niet verbazen dat dit de nodige reacties uitlokt. Inderdaad is het turbulente leven van Chet Baker onnodig uitvergroot in de verschillende media, maar een beetje intelligente muziekcriticus moet dit los kunnen plaatsen van zijn muziek. Chet Baker bekritiseren als mens op basis van zijn biografie houdt steek, hem als musicus afkraken op basis van zijn biografie is flauwekul.

Sam Versweyveld

En Gèzz nog eens iets, vind je de vergelijking met ons aller Theo zelf ook niet een beetje schieten met een kanon op een mug? Of roep ik dan weer associaties op met het schieten op een middelbare school in Columbine?

Profiel  

Berichttitel: Chet's choice
BerichtGeplaatst: 13 okt 2006 11:56 

Jammer dat die columnist zo gebukt gaat onder zijn eigen geldingsdrang.
Fijn dat Hans 'm even subtiel op z'n nummer zet.

www.luxuriamusic.com

Laatst bijgewerkt door Theo van Kampen op 13 okt 2006 15:19, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur