trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chet Baker, charlatan van de jazz
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 07:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2006 12:46 

niet alles wat chet baker heeft gedaan is smooth!!
kent niemand hier dan bijv. 'milestones' of 'donna lee'
hij heeft niet alleen maar cool gespeeld, ook bop en hardbop waren hem niet vreemd.
ik vind trouwens wel dat op bootlegs zijn toon soms toch echt zo verschrikkelijk naar de klote is (en dat zou best wel eens van de drugs kunnen zijn geweest)...
maarjah... als je dan iets als 'memories, chet baker in tokio' opzet dan valt dat ook wel allemaal weer weg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2006 13:07 

Gèzz schreef:
Het gaat er toch niet om of ik het eens ben met de inhoud van de column?

Nee, maar wel of je er van overtuigd bent dat je een goede columnist in huis hebt. Volgens mij twijfelen daar veel lezers (nu) aan, dus dat betekent dat jouw magazine ook niet serieus, of minder serieus genomen zal worden. Zover je een recensent serieus moet nemen trouwens....(ik schrijf ook wel eens wat... :wink: )

Maar er lopen genoeg slechte jazzrecensenten rond, er kan er nog wel eentje bij.

Profiel  

Berichttitel: halfje wit/ bolletje bruin
BerichtGeplaatst: 13 okt 2006 15:16 

Hmm, nu ik er zo over denk.... Brood, Baker. eh, Baker is het engelse woord voor bakker! Is dat niet reuzetoevallig en ook geinig? Dat daar niemand op in is gegaan?!
Maar effe serieus mannen. Voor de Chet Baker haters onders ons verplichte kost: James Gavin, De lange nacht van Chet Baker. isbn906005243x Een vuistdikke biografie. Juist omdat Gavin zich voornamelijk focust op het turbulente drugsverleden van Chet is het boek voor Chet Baker liefhebbers niet om door te komen. Gavin heeft gewoon niets van Chet Baker en de tijd dat hij opkwam begrepen.
Jammer van die 29,90 euro die ik als Chet Baker liefhebber voor dit overbodige boekwerk heb neergelegd. Ik zeg overbodig want Chet Baker liefhebbers komen wél aan hun trekken in de biografie die Jeroen de Valk heeft beschreven: Chet Baker, herinneringen aan een lyrisch trompettist. (Van Gennip, Amsterdam)
Overigens kan ik het ook niet laten om nog even te vermelden dat Chet Baker meer in z'n mars had dan alleen ballads en slow jazz te z'n toeter te trekken: Baby Breeze uitgebracht op Verve.
On this mid-Sixties session Chet Baker performed masterfully on the flugelhorn in place of a recently stolen trumpet, adding yet another texture to his arsenal of lyrical and subdued sounds
Het moge duidelijk zijn dat de columnist dit cd-tje nooit heeft beluisterd.
Nog even dit. Buiten het feit dan zowel Chet Baker als Herman Brood op gezette tijden wel eens een naald in de aderen joegen vind ik niet dat je deze twee heren met elkaar kan vergelijken. Herman Brood heeft na zijn grote klapper eind jaren 70 met de LP Street nooit meer iets knaps op vinyl gezet terwijl Chet Baker tot aan zijn dood kwaliteit bleef leveren (of je het mooi vind staat hier even buiten).

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2006 15:18 

Hmmm, je echoot een beetje Theo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2006 22:34 

Gèzz schreef:
Het gaat er toch niet om of ik het eens ben met de inhoud van de column?
De ene keer ben je het eens met iets dat door iemand geschreven wordt, een andere keer weer niet.
En inderdaad Diederik, mijn mening omtrent Baker blijft ook hetzelfde

Overigens heb ik 28 cd's van Chet Baker in de kast staan, en 1 dvd...

Beste Gèzz,
Naar mijn mening is niet de columnist, maar de pubicist de eindverantwoordelijke voor wat er in een blad, danwel op een site komt te staan. In dat kader bezien treft (de onkunde van) den Heer van der Heijden weinig blaam. Hij is welliswaar de auteur maar de beste man zal ongetwijfeld onder invloed van weet ik veel wat zijn geweest toen hij deze kul op papier kliederde. Het feit echter dat er zoveel opschudding is onstaan, en dat vele lezers in de boom geklommen zijn is geheel te wijten aan de redactie van Jazzenzo! Kortom, krab eerst eens achter de oortjes voor je dit soort artikelen gaat publiceren! Kan je een heleboel tijd, ergernis en wellicht ook klanten besparen.

Succes met jullie magazine,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2006 06:04 

Henry schreef:
Het feit echter dat er zoveel opschudding is onstaan, en dat vele lezers in de boom geklommen zijn

Henry

in dit licht gezien, is die column natuurlijk wel weer briljant....
:mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2006 10:32 

camel schreef:
Henry schreef:
Het feit echter dat er zoveel opschudding is onstaan, en dat vele lezers in de boom geklommen zijn

Henry

in dit licht gezien, is die column natuurlijk wel weer briljant....
:mrgreen:

Briljant??
Het kan toch niet het doel van een column zijn om mensen de boom in te jagen...?
In dat geval zou ik ook columnist kunnen worden... ;)
:wink:

.
Ik heb maar 1 DVD van Chet:
Chet Baker in Tokyo
Kent iemand die?
Speelt werkelijk de sterretjes van de hemel

Bugel: van Laar Oiram (geelverguld)
Piccolo trp: H.N. White Mini Liberty 1939
C Trompet: Schilke S32C

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2006 11:28 

Het uiteindelijke doel is bereikt nl. meer bekendheid voor de site. Ook meer bezoekers dus. Dat is niet verkeerd want het is best een interessante site. Het had echter ook op een andere manier gekund zonder een fantastische muzikant als Chet Baker na te trappen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur