ik heb even een vraagje over mondstukken.
ik ben op zoek naar een nieuw mondstuk. zelf speel ik op dit moment op een 7C. kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tussen een 7C en een 3C aangezien ik daar veel mensen over hoor.
Hier kan je ze naar hartlelust vergelijken. De beste manier is echter wel om naar een goede winkel te gaan en er daar een aantal uit te proberen. Een mondstuk is iets heel persoonlijks als het op speelgemak aankomt.
Olaf
_________________ "Practice, practice, practice until it all works correctly - by habit." - Claude Gordon
maar nu heb ik nog ee vraag, als ik dus een mondtuk ga proberen, kan ik dan gelijk voelen of dat mondstuk bij mij past? (ik weet wel dat het mondtuk dat het lekkerste speelt niet het beste hoeft te zijn)
Daar wordt idd nogal verschillend over gedacht, zelf vindt ik het spelen op een bepaald mondtstuk meer een bewuste keuze dan dat wat ik lekker vindt.
Als je van jezelf vindt dat je te weinig kennis van zaken hebt bepreek het dan tenminste met je leraar, als je die niet hebt kunnen ze je in de meeste muziekzaken wel op weg helpen.
Voor je zelf moet je uitzoeken waar je de trompet wilt gebruiken.
Geregistreerd: 21 jun 2005 12:24 Berichten: 134 Woonplaats: Hilversum
Om even antwoord te geven op de vraag. Ten op zichte van een 7C is een 3C groter qua diameter van de cup. Als je het van hetzelfde merk neemt, dan zullen ze qua rand en diepte van de cup in principe niet zoveel verschillen.
Het kiezen voor een groter mondstuk kan er voor zorgen dat je techniek beter kan uitbreiden. En je toon groter word.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Van de andere kant is een 7C (van Bach) dieper dan een 3C (van Bach). Volgens mij geldt dat ook voor de meeste kopierende merken, zoals Arnolds en sons en Joseph Klier.
Ik heb op de site van Jim Donaldson gelezen dat 3C en 7C heel erg op elkaar lijken, net als 1 1/2 C en 5C, maar ik kan die informatie nu niet meer vinden, misschien omdat ze onjuist was. Mijn eigen ervaring is dat 7C wel iets kleiner aanvoelt dan 3C (beide wat oudere Bachs) maar toch donkerder klinkt door de diepere cup.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Qua speelgevoel is JK naar mijn mening totaal verschillend van Bach. Wat betreft de modellen die ik van JK en Bach heb bespeeld voelen de JK's iets groter en onplezieriger aan, maar ik heb ook van mensen gehoord dat ze de JK's juist wat kleiner vonden aanvoelen. Al met al vind ik de kopieën van Arnolds en sons net wat beter gelukt, voor zover ik ze heb kunnen proberen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen