Beste,
helemaal uit Brugge (Belgie) naar Hub gereden, en heb er ontdekt hoe fantastisch de trompetten spelen bij van Laar!! Ik heb mij meteen een B5 besteld. Ik speel reeds 15 jaar op Holton LT101, maar de B5 spreekt direckter aan, speelt licht, klikt heel goed in op de noten, mooie ronde volle klank!!
Heb ook bij Adams de Yamaha 8310Z (Bobby Shew) geprobeerd, speelt ook heel vlot, maar de B5 is echt nog een niveau hoger!!
Bazz,
mooi ding, maar hoe moet je nu kiezen waar je op moet spelen?:
Als je een beetje bekomen bent: misschien tijd voor een - weliswaar heel subjectief - vergelijkingstestje met je Straub?
Bazz, mooi ding, maar hoe moet je nu kiezen waar je op moet spelen?: Als je een beetje bekomen bent: misschien tijd voor een - weliswaar heel subjectief - vergelijkingstestje met je Straub?
Kiezen? ik kan er maar op een spelen en m,n nieuwste speelt beter dan m,n oude dus blijft die in de koffer totdat ik er een ander baasje voor gevonden heb.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
baszz schreef:
@Alex, het heeft nagenoeg geen invloed op de klank.
Charlie Green heeft met zo'n leren band om de ventielen gespeeld, en toen hij het (ik meen op advies van Hub) eraf deed, ging er een wereld voor hem open. Een veel vrijer speelgevoel en een veel opener klank zonder het leren tuigje.
@Alex, het heeft nagenoeg geen invloed op de klank.
Charlie Green heeft met zo'n leren band om de ventielen gespeeld, en toen hij het (ik meen op advies van Hub) eraf deed, ging er een wereld voor hem open. Een veel vrijer speelgevoel en een veel opener klank zonder het leren tuigje.
Voor Charles kan het misschien wel beter zijn maar ik merk en hoor geen verschil.
Maar dat neemt niet weg dat ik het zeker proberen ga.
ik had vroeger zelf ook een lederen band om mijn ventielhuis........gewoon uit bescherming. Totdat mijn hoofdvakdocent trompet zei, doe dat er eens af en luister eens goed naar je toon. Bij mij was echt een duidelijk verschil in klank waar te nemen.......Maar dat was nog niet op een HvL. Ik kan het nu niet testen, heb niet meer zo'n lederen ding in huis. Maar het is zeker de moeite waard om dat eens te proberen. En ach als die lak er op den duur af gaat heb je weer een goed excuus om eens een nieuwe toeter te halen!
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen