trompet.nl > forum > Toon onderwerp - NBK 2006
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: NBK 2006
BerichtGeplaatst: 15 nov 2006 17:30 
Moderator

Vrijdag 1 en zaterdag 2 december a.s. zijn de Nederlandse Brassbandkamipoenschappen
http://www.nfcm.nl/nbk/
Ik ben benieuwd welke forumleden meedoen en hoe zij hun kansen inschatten.

Persoonlijk hoorde in dat brassband Schoonhoven "goed in zijn vel zit" en tot de kanshebbers behoort. Onlangs luisterde ik naar Brassband Rijnmond, en ondanks dat Gerbio in al zijn bescheidenheid niet echt tevreden was, vind ik dat de Rijnmonders er ook aankomen.
Hoe staan de overige bands er voor?
volgende week zaterdag (de 25e) is er nog een try-out in Schoonhoven:
http://nbktryout.brassbandschoonhoven.nl/

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2006 18:38 

Mijn kaartje is al binnen! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2006 20:13 

Ik heb Breukelen (1ste divisie) twee weken terug gehoord. Ze zullen het dit jaar zonder mij moeten doen, maar ik vond ze erg goed. Maar ik ben niet helemaal objectief natuurlijk :P

GO Breukelen!

En omdat Erik ervoor staat ben ik natuurlijk helemaal voor Rijnmond. 'k Heb (nog) helemaal niemand uit die divisie gehoord dus daar kan ik niet over oordelen.
Overigens begreep ik van iemand uit Amsterdam dat Frank van Kooten tijdens een try-out heeft moeten afslaan omdat de bastrombonist zijn solo vergat in te zetten en de hele band vervolgens ontspoorde...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2006 21:41 

Ik speel mee met Brassband Kunst na Kracht De Goorn in de 1e divisie op Es-cornet. We zijn lekker op weg maar hebben simpelweg gewoon niet de mensen om heel hoog te eindigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 nov 2006 09:51 

Mijn vrouw en schoonvader spelen ook mee bij Kunst Na Kracht uit de Goorn. Ze zijn een band met 8 !!! Leerlingen van onder de 18. Dus vindt het al een hele prestatie dat ze zo fanatiek zijn. Waar vind je leerlingen die uit zichzelf een uur per dag spelen?!!?? Voor mij zijn ze al hoog geeindigd.... Ze groeien met de week en ach ja ze zullen niet 1e of 2e of 3e worden waarschijnlijk. Maar ik heb afgelopen weekend op concours ook een 1e divisie brassband gehoord met hetzelfde stuk, toen dacht mmmm, Kunst na Kracht hoeft zich niet te schamen!

Toevallig weet ik dat omdat ik daar elke week partij repetities met de leerlingen doe.

Maar ik zal zekers in de zaal zitten.........elk jaar weer een feest!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 nov 2006 10:46 

Ik ben er alleen vrijdag, kan er zaterdag helaas niet bij zijn, heb andere verplichtingen..
Is natuurlijk altijd wel super gezellig evenement :D
Zelf speel ik btw mee met Constantijn Huygens Appingedam (3e divisie) op escornet.. ik verwacht niet dat we heel hoog gaan eindigen.. in de afgelopen 3 jaar 3x van dirigent gewisseld dus ik denk dat de band-building nog niet op het niveau is wat het daarvoor moet zijn :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 nov 2006 18:19 

nielsmarchal schreef:
Maar ik heb afgelopen weekend op concours ook een 1e divisie brassband gehoord met hetzelfde stuk, toen dacht mmmm, Kunst na Kracht hoeft zich niet te schamen!!

Ah, dat was Zalk toch? Ik vond al dat ze zo weinig punten hadden gehaald. Maar goed, een concours zegt ook niet alles... Breukelen gat zondag op concours, k ben benieuwd hoeveel ze gaan scoren :P

Maar als je inderdaad een club als Breukelen en de Goorn met elkaar vergelijkt dan kijk je wel tegen een evaringsverschil van tenminste tien jaar aan. 'k Heb vorig jaar in elk geval genoten van de jonge club!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2006 09:23 

Klopt dat was idd Zalk. Ze kregen 91 punten voor Dances and Aria. Naja, ik vond dat redelijk veel. Als je hoorde wat er allemaal nog mis ging etc. Maar niettemin knap natuurlijk. Het is een moeilijk werk. Denk het moeilijkste van de afgelopen paar jaar (amsterdam, suite montreux).

Maar goed, op een concours werken de punten anders dan op NBK. Op het NBK heb je "plaatsings" punten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur