Hallo,
Ik ben begonnen op een bach 7c, daarna overgestapt op 5c, en snel daarna op 1 1/2 c. Dit speel ik al een paar jaar. MAARRRR waren het niet dat er in Gemert een Night of the Proms aan komt en we het nummer 'Spinning wheel' van Blood Sweat and Tears gaan spelen, en ik de gene ben die de highblow solo voor mijn rekening moet nemen...
Ik heb hierbij het probleem dat er meerdere f-en in staan en hier en daar een enkel g-tje, die ik normaal niet echt op voorraad heb zitten.... Met wat piepwerk en wat verboden slopende methodes poep ik die nootjes wel uit mijn bach, maar om het tijdens een solo te gaan doen, en dan knalrood en duizelig van dat podium te pleuren zie ik niet echt zitten.....
Ik speel normaal c3 met gemak, de d meestal wel, en de e op een mooie dag. Maar ik blijf hangen op gebrek aan techniek denk ik!! Nou heb ik van een kennis twee mondstukken geleend: een vincent bach corp. 7dw, en een 10 1/2 e. Maar ik ben er nog niet uit wat ik er mee aanmoet!
Het geluid maakt niet zoveel uit, maar de noten moeten er wel komen!! Daarnaast moet het niet zo zijn dat het terug schakelen naar mijn 1 1/5 c niet werkt, want ik moet de hele avond nog blazen he!! De 10 1/2e blaast wel lekker, de d en de e klinken vol genoeg, en hard!! maar die f.... die wil niet echt, laat staan de slotnoot van de solo, de g!
Ik weet ook wel dat je niet zomaar een ander mondstuk kunt pakken en ineens drie noten hoger kunt spelen. Mijn vraag is dan ook of iemand een advies kan geven welke ik het beste kan pakken, hoe ik het beste kan studeren en wat verstandig is.
groetjes Joost