trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk mondstuk gebruiken jullie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2002 23:34 

Hallo collega-trompetters,

In het allereerste begin gebruikte ik een Bach 7C (wie niet??), daarna een Schilke 15B maar ben daarna overgegaan op Schilke 13A4A. Dit in combinatie met een Bes-van Laar. Over de sound ben ik tevreden, maar je bent altijd op zoek nietwaar??
Zijn er collega's die deze combinatie ook bespelen en hebben zij dan misschien suggesties??
Om je een indicatie te geven: ik speel in een funk/soul-band samen met alt-sax en trombone en het werk varieert van Tower of Power en Incognito tot EWF.
En inderdaad...... met een "dieper" mondstuk blaas je jezelf over je nek met al die versterkte herriemakers.

Grtzzzz,

John Hegt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2003 20:38 

Bb trompet:
Klassiek: Schilke 17 (voorheen Bach Megatone 1 1/2C). Schilke is wel een badkuip maar geeft wel een zeer open groots geluid.
Pop/Bigband: Bob Reeves 43M C3 (schroefcup) ... echt scream mondstuk.

Eb trompet: Bob Reeves 43M C3 (voorheen Bach 3C). In hoogte makkelijker en zuiverder dan de Bach 3C.

Flugel: Schilke 14F4

Al met al... zeer tevreden met m'n huidige mondstukken...

Nigel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2003 23:01 

bruno tilz 1 1/4 special E is een mondstuk dat ik iedereen kan aanraden, en ontzettend zachte rand en uitermate precies van aanzet
speel er nu al 5 jaar op en zal nooit iets anders spelen.
enkel op pic. gebruik bach 3c 117 pic.boring

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2003 08:39 
Moderator

speel momenteel Bb&C lausmann 1 1/4 C
Eb klassiek idem
Eb fanfare bob reeves 43 es
Bb hoog idem
piccolo bob reeves43 spc cornet stift
cornet schilke 19
bugel giardinelli 6m

ps wat betekend bij bruno tilz cb achter nummer 1 1/4 ?>????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2003 09:07 

ik speel nu zelf ook Callet, geen idee wat voor maat, is het vorige mondstuk van P.M., dus.....ik gok zo rond de Bach 1 1/4 grootte

Laatst bijgewerkt door nielsmarchal op 20 maart 2003 09:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2003 09:49 

Backbore is te groot, waardoor de hoogte te dun en te hoog worden. Verder prima mondstukkies hoor. A&S vind ik nog altijd het beste. PM callet is ongeveer 1-1/2C met wat "ruimte onder de rand". De JK 1-1/4C heeft ongeveer hetzelfde concept als de PM. Rands is boller, bite scherper.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2003 12:05 

Hallo,

Ik ben begonnen op een bach 7c, daarna overgestapt op 5c, en snel daarna op 1 1/2 c. Dit speel ik al een paar jaar. MAARRRR waren het niet dat er in Gemert een Night of the Proms aan komt en we het nummer 'Spinning wheel' van Blood Sweat and Tears gaan spelen, en ik de gene ben die de highblow solo voor mijn rekening moet nemen...

Ik heb hierbij het probleem dat er meerdere f-en in staan en hier en daar een enkel g-tje, die ik normaal niet echt op voorraad heb zitten.... Met wat piepwerk en wat verboden slopende methodes poep ik die nootjes wel uit mijn bach, maar om het tijdens een solo te gaan doen, en dan knalrood en duizelig van dat podium te pleuren zie ik niet echt zitten..... :D

Ik speel normaal c3 met gemak, de d meestal wel, en de e op een mooie dag. Maar ik blijf hangen op gebrek aan techniek denk ik!! Nou heb ik van een kennis twee mondstukken geleend: een vincent bach corp. 7dw, en een 10 1/2 e. Maar ik ben er nog niet uit wat ik er mee aanmoet!

Het geluid maakt niet zoveel uit, maar de noten moeten er wel komen!! Daarnaast moet het niet zo zijn dat het terug schakelen naar mijn 1 1/5 c niet werkt, want ik moet de hele avond nog blazen he!! De 10 1/2e blaast wel lekker, de d en de e klinken vol genoeg, en hard!! maar die f.... die wil niet echt, laat staan de slotnoot van de solo, de g!

Ik weet ook wel dat je niet zomaar een ander mondstuk kunt pakken en ineens drie noten hoger kunt spelen. Mijn vraag is dan ook of iemand een advies kan geven welke ik het beste kan pakken, hoe ik het beste kan studeren en wat verstandig is. :?: :?: :?:

groetjes Joost

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2003 13:12 
Moderator

Nou ja ... je kunt voor het meeste gemak toch het beste een bob reeves 43 of 42 kopen/lenen want om vlak voor een concert nog op hoogte te gaan werken is niet echt haalbaar. Stamp heeft erg goede oefeningen voor bereik gemaakt, misschien dat je daar baat bij hebt.
Maar altijd met lucht blijven spelen en niet persen met je lippen want dat is funest.
Succes ermee

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur