trompet.nl > forum > Toon onderwerp - machomannenwereld?!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 12:43 

Dehaanmuziek schreef:
't Natuurlijk allemaal onzekerheid, om te verbloemen dat ze eigenlijk niet kunnen spelen en dat ze ook wel weten dat de dames veel beter zijn, maar te eigenwijs om dat toe te geven!
Een echte goede trompettist (dus ook een goede muzikant!) zou dit nooit doen!

:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 12:57 

ik weet dat het trompetters zijn (doh :P )...ben ik ook...repetitie duurt 2 1/2 uur...Ik heb tegenwoordig mijn antwoord ook wel klaar hoor (was in t begin wel ff anders :lol: )...
....als ze die (niet meer originele) opmerking over het sabbelen en zuigen maken zeg ik meestal maar iets van:
jaloers lieverd?...beetje lief lachen en ze zijn stil :twisted:
Maar toch snap ik het niet echt waarom ze na de repetitie opeens wel 'normaal' kunnen doen...t blijft toch raar volk :P
In het jeugdorkest zijn ze jongens (2 trompetters uit het grote orkest) toch opeens opvallend stil...dan zijn wij voor de verandering in de meerderheid :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 14:13 

Van iemand die het weten kan:

"We grow up hearing that trumpeters blew down the walls of Jericho, that Gabriel's trumpet announces the will of God, and that the largest and hippest of all animals, the elephant, has a trunk mostly (we think) for trumpeting. These grandiose images shape the classic trumpet persona: brash, impetous, cocky, cool, in command. Anyone who has ever played in a band knows that if the conductor stops rehersal because a fight breaks out, if somebody takes your girlfriend, if a tasteless practical joke is pulled, if someone challenges every executive decision no matter how trivial, it's got to be a trumpet player. That's just how we are."

(Wynton Marsalis)

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 14:33 

Daar in tegen zijn we (de trompetsecties in het algemeen dan) wel vaak de fanatiekste van het stel. Spelen het langst in, zijn er als eerste (en worden na het allerlaatste rondje eruit gedweild.) zijn het meest bezig met het instrument. Is ook wat voor te zeggen toch......

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 14:52 

Heel herkenbaar verhaal. Over het algemeen zijn het toch het koper in Symf ork en het slagwerk die altijd lopen te ouwehoeren en te geinen. Bij hafa zijn het de trompetten (en vaak ook slagwerkers) en bijvoorbeeld nooit de hoorns en soms nog wel eens de trombones (uit ervaring). Als de dirigent afslaat spelen de meeste mensen nog de "zin" af als die niet meer lang zou duren en er zijn er altijd een paar die dan nog doorspelen. Trompettisten dan idd een oktaaf hoger, puur macho gedrag, ik moet bekennen dat als ik een repetitie weekend heb en ik heb geen concentratie meer dan doe ik dat ook (en het liefst 2 of 3 oktaven natuurlijk 8) ). Bij mij in secties gaan we wel anders met vrouwen om denk ik. Als ik sectieleider ben en de 2e / 3e trompetten moeten iets feller of sterker spelen dan maak ik ook wel eens een opmerking dat ze niet zo moeten zuigen aan dat ding maar dan is het wel aanmoedigend bedoeld en niet seksistisch. Trompettisten blijven raar volk en zoals al eerder gezegd in deze thread, ze zijn dan ook vaak de fanatiekste in amateurgezelschappen en zitten ook vaak in het bestuur ed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 15:02 

toet'n!! schreef:
ik weet dat het trompetters zijn (doh :P )...ben ik ook...repetitie duurt 2 1/2 uur...Ik heb tegenwoordig mijn antwoord ook wel klaar hoor (was in t begin wel ff anders :lol: )...
....als ze die (niet meer originele) opmerking over het sabbelen en zuigen maken zeg ik meestal maar iets van:
jaloers lieverd?...beetje lief lachen en ze zijn stil :twisted:
Maar toch snap ik het niet echt waarom ze na de repetitie opeens wel 'normaal' kunnen doen...t blijft toch raar volk :P
In het jeugdorkest zijn ze jongens (2 trompetters uit het grote orkest) toch opeens opvallend stil...dan zijn wij voor de verandering in de meerderheid :P

Mannen begrijpen niets van vrouwen! (ik dan denminste :wink: )
Vrouwen begrijpen niets van mannen!
Dat is zo door de natuur geregeld. Wat is dan het probleem om dat lekker zo te laten? :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 15:42 

Mensen Mensen ... waar gaat dit over...
Big Deal!
Als je 7 vrouwen en 1 man hebt dan krijg je ongetwijveld de 'jullie kunnen maar één ding tegelijk' grappen.. tjonge jonge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 17:19 

Hehe, bekende situaties worden hier geschetst.

Ik zat afgelopen zondag voor het eerst in een sectie met 5 trompetistten (allemaal mannen) waar de dirigent na de eerste paar minuten zei: "Jongens, het is maar fortissimo, er staan er maar 2, geen 5!" :P

Hoort erbij :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur