trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompet spelen en astma
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2007 10:42 

haha...lang verhaal idd..maar wel duidelijk :D Maar ik ga eerst maar eens ff checken of het wel echt met hyperventilatie te maken heeft (wat ik eigenlijk wel denk, magoed)....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2007 19:59 

Jeuj :D :D :D , ik ga weer met veel plezier naar muziek :D en jullie raden het al...veeeeel minder aanvallen :D . Laatste paar x zelfs 0 (!!)...dit werkt weer in positieve zin (het kan dus wel zonder aanvallen...)...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2007 14:25 

Goed zo! Lekker volhouden en door toet'n!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2007 18:45 

ik heb binnenkort weer afspraak met de huisarts...gaat kijken of ik toch nog andere/betere medicijnen kan krijgen.. 8)

[edit]
Was trouwens speciale COPD-arts...
heb nu ventolin (salbutamol) 200...eens kijken of dat beter gaat :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 18:37 

en dat gaat beter :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2007 15:24 

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik vooral met warm, vochtig weer op moet passen met (veel) spelen. En als het weer opeens omslaat...zoals de laatste tijd een paar keer voorkwam.
Dan ben ik extra gevoelig voor aanvallen...sinds ik dit (voor mezelf) 'bewezen' heb en er dus ook op probeer te letten gaat het stukken beter. Nu kan ik min of meer voorspellen wanneer ik veel aanvallen krijg...dat is fijn om te weten, dan kan ik me er gewoon op instellen..
:)

(mssn handige info voor mensen die ook last hebben van hun astma tijdens het spelen...hoewel dit misschien niet voor iedereen geldt)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2008 18:04 

Ondanks dat het verhaal hier een jaar geleden is, zet ik toch even mijn ervaringen hier neer. Ik kwam hier uit omdat ik zocht op "trompet" en "inspanningsastma". Bij mij is ook inspanningsastma geconstateerd nadat ik met bepaalde klachten bij de huisarts kwam. Ik dacht altijd dat de klachten die ik had er een beetje bij hoorden, maar toen ik op 4 mei tijdens het spelen van de Last Post onderuit ging en door de EHBO werd afgevoerd heb ik toch maar een arts opgezocht. :lol:
Na wat longtests met en zonder astmamedicijnen kwam de diagnose op inspanningsastma uit. De kracht waarmee ik uitblies lag ver boven het gemiddelde (goh hoe zou dat komen..) maar de hoeveelheid lucht was die van een 80 jarige.. Het verklaarde ineens veel, er viel een heleboel op de plek voor mij. Nu ik weet waar ik last van heb gebruik ik gewoon preventief medicijnen, Ventolin in dit geval. Ik heb nu nergens last meer van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:06 

Ik heb ook inspanningsastma, al zolang als ik me kan herinneren. Zolang je goed op blijft passen en je lucht goed controleert gaat er niets fout. Is bij mij nog nooit gebeurd in ieder geval.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur